نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید سرعت بیشتری پیدا کند

مقتدایی گفت: قرار است که در استان اصفهان عملیات ساخت حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکن در حوزه شهری و ۵۰ هزار واحد در حوزه روستایی اجرایی شود.

 عباس مقتدایی در مورد پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی برای تسریع طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در گذشته در اصفهان جلسه نهضت ملی مسکن در قالب شورای مسکن استان تشکیل و گزارش‌های مختلفی ارائه شد.

او افزود: جلسات این کمیسیون حداقل یک بار در ماه تشکیل می‌شود و مسئولان استان، ارگان‌های دخیل در طرح نهضت ملی مسکن و مجموعه‌های انبوه‌ساز و خدمت‌رسان مثل شرکت آب، برق و گاز در این جلسات حضور دارند و من نیز به نمایندگی از مجلس به عنوان عضو ناظر در این جلسات شرکت می‌کنم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گزارشاتی که در جلسه روز گذشته ارائه شد، گویای این است که باید روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن سرعت بیشتری پیدا کند و بر همین اساس پیشنهاداتی هم مطرح شد. مجلس با جدیت روند ساخت طرح نهضت ملی مسکن را دنبال می‌کند، چون طرح ساخت ۴ میلیون مسکن در سطح کشور را مصوب کرده و این اتفاق باید ظرف ۴ سال آینده بیفتد.

او یادآور شد: قرار است که در استان اصفهان عملیات ساخت حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکن در حوزه شهری و ۵۰ هزار واحد در حوزه روستایی اجرایی شود و بر همین اساس باید راهکاری پیدا شود تا هم‌زمان با ساخت این ساختمان‌ها، عملیات اجرایی مراکز مهمی مانند درمانگاه‌ها، مدارس و ورزشگاه نیز پیش‌بینی شود و این مباحث روز گذشته در قالب شورای مسکن استان پیگیری شد.

مقتدایی گفت: در جلسه روز گذشته تاکید کردم که باید به روند اجرایی کار‌ها سرعت بخشیده شود تا برخی از عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شود. علاوه بر این در استان تهران مجموعه‌ای از الگو‌های پیشرفته وجود دارد که با استفاده از آن برخی از آپارتمان‌ها و برج‌های بلندمرتبه ظرف ۶ ماه ساخته شده بودند و قرار شد تا با پیگیری از مجموعه وزارتخانه‌های مربوطه، شرایط استفاده از فناوری‌های جدید برای ساخت و ساز سریع‌تر در استان فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
شهر جدید رخ را پای کوه رخ در ورودی استان و برای کنترل جمعیت ورودی به استان و سرریز جمعیت استان میباید ساخته شود
آخرین اخبار