برداشت ۴۵ تن ذرت علوفه‌ای در هر هکتار از مزارع تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در هر هکتار از مزارع ذرت علوفه‌ای تایباد، ۴۵ تن از این محصول برداشت می‌شود.

جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد در جمع خبرنگاران بازدیدکننده از کشتزار‌های این شهرستان گفت: سطح زیر کشت محصول استراتژیک و راهبردی ذرت علوفه‌ای در تایباد ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار است که از هر هکتار، ۴۵ تن برداشت می‌شود.

او افزود: عمده سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در دشت کرات تایباد صورت می‌گیرد و برای تهیه خوراک دام به کارخانه‌ها و کارگاه‌های مختلف ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد:۶۰ درصد مزارع این محصول به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شود که ۳۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب را در پی دارد.

اعتضادی بیان کرد: نیمه دوم مهرماه تا نیمه اول آبان، زمان برداشت ذرت علوفه‌ای است که امسال نسبت به پارسال تغییری در سطح زیر کشت مشاهده نمی‌شود.

او همچنین با اشاره به کاشت گندم و جو در تایباد تصریح کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۱۴ هزار هکتار زمین، زیر کشت گندم و جو رفته که از این عدد ۶ و نیم هزار هکتار مربوط به جو و هفت و نیم هزار هکتار مربوط به گندم است.

مدیر جهاد کشاوری تاکید کرد: تلاش شده تا در مزارع غلات با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری، با بذر کمتر تولید بیشتر را تجربه کرد.

اعتضادی اظهار کرد: در تایباد به طور متوسط از هر هکتار از کشتزار‌های گندم و جو، به ترتیب پنج تن و سه و نیم تن محصول برداشت می‌شود که ۱۰۰ درصد به صورت مکانیزه است.

این مقام مسئول افزود: این شهرستان در رتبه پنجم استانی از لحاظ سطح زیر کشت گندم و جو قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: هدف از بازدید اصحاب رسانه و خبرنگاران از مزارع و باغات، آشنایی بیشتر و درک بهتر از فعالیت های کشاورزان و بخش کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار