ابلاغ ۱۴۲ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور برای کشاورزی قزوین

معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۱۴۲ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور به قزوین برای رونق بخش کشاورزی استان به این دستگاه ابلاغ شد.

حمیدرضا تبسمی معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۱۴۲ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور به قزوین برای رونق بخش کشاورزی استان به این دستگاه ابلاغ شده و قرار است پس از  پس از تخصیص و دریافت، در بخش‌های مختلف هزینه و صرف توسعه زیرساخت‌های عمومی مورد نظر در حوزه کشاورزی استان قزوین می‌شود.

وی تصریح کرد: این اعتبار همچنین صرف تکمیل سد‌های نیمه کاره کشاورزی، انتقال آب به باغ‌های موجود در اراضی شیب دار، استخر‌های ذخیره آب کشاورزی، کمک به ایجاد زیرساخت‌های فاز ۲ شهرک گلخانه‌ای نودهک، مبارزه با آفت ملخ، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری، مقابله با بیابان زایی، بهسازی راه‌های عشایری، توسعه آبیاری نوین و داربستی کردن باغ‌های انگور تاکستان خواد شد.

به گفته معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، ۲ هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیز در جریان سفر امسال رییس جمهور به قزوین برای حوزه کشاورزی استان در نظر گرفته و مصوب شد.

این مسوول حوزه کشاورزی اضافه کرد: رییس جمهور در جریان سفر به این استان تاکید ویژه‌ای بر احیا و تقویت دشت قزوین داشتند و بخش قابل توجهی از اعتبارات سفر نیز در این راستا مصوب شده که می‌تواند تحول زیادی را به این دشت حاصلخیز ببخشد.

تبسمی با بیان اینکه توسعه آبیاری نوین و گسترش کشت گلخانه‌ای از سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است که موجب کاهش میزان مصرف آب در این بخش می‌شود، تصریح کرد: در حوزه‌های یاد شده نیز مصوبات راهگشایی در سفر رییس جمهور به تصویب رسید که از جمله آن می‌توان به اختصاص ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل استخر‌های نیمه تمام ذخیره آب، اختصاص ۱۲۸ میلیارد تومان برای فاز دوم توسعه پایدار آب و خاک دشت، انتقال آب در اراضی پایاب منابع آب مجاز، اختصاص ۳۷۰ میلیارد تومان برای توسعه آبیاری نوین و همچنین تخصیص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های شهرک گلخانه‌ای نودهک اشاره کرد.

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی و ۸۰ هزار بهره بردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار