جمعی از علما و مسئولان اهل سنت گلستان؛

دشمن وحدت مردم را نشانه گرفته است

جمعی از چهره‌های برجسته و مسئولان اهل سنت گلستان حادثه تروریستی در شاهچراغ شیراز را محکوم کردند.

آخوند فرهمند مدرس حوزه علمیه و امام جمعه اهل سنت کلاله در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان ضمن محکومیت حادثه تروریستی در شیراز گفت: من مردم را به وحدت اسلامی دعوت می‌کنم چراکه اگر وحدت نباشد دشمن به خود اجازه می‌دهد با چنین حوادثی امنیت ما را به خطر بیندازد.

آخوند فرهمند گفت: به جوانان توصیه می‌کنم به وحدت اسلامی و سیره پیامبر اکرم (ص) پایبند باشند و اجازه ندهند این انقلاب که ثمره خون شهیدان ماست در خطر بیفتد.

او با غم انگیز خواندن حادثه رخ داده در شیراز افزود: امیدوارم شهدای این حادثه با پیامبر اکرم (ص) محشور شوند.

آخوند فرهمند گفت: مردم ما باید در برابر توطئه رسانه‌های معاند بصیر و آگاه باشند و در کنار دولت اتحاد و همبستگی خود را حفظ کنیم.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن هم با محکومیت این حادثه گفت: اینگونه اتفاقات امنیت کشور را بهم می‌زند و پشت این ماجرا قطعا دشمنان کشور ایستاده اند.

آخوند عبدالرحمان کر افزود: حکومت و نظام باید به شدت با کسانی که به دنبال بر هم ریختن امنیت هستند برخورد کند.

عبدالجلال ایری نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی هم ضمن محکومیت این حادثه گفت: حادثه جانگداز و دلخراش و تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز که منجر به شهادت و مصدومیت ده‌ها نفر از مردم بیگناه کشورمان شد، بار دیگر نیّات پلید سردمداران استکبار جهانی را برملا کرد.

او با بیان اینکه دشمن در پی ایجاد هرج و مرج و تفرقه قومی و مذهبی با هدف تجزیه‌ی کشور اسلامی است، افزود: مردم ما در بیش از چهار دهه از عمر انقلاب، همواره و به خوبی ترفند‌های دشمنان در کمین نشسته را با حفظ هوشیاری و حضور در صحنه و تقویت همبستگی ملی، نقش بر آب کرده اند.

کارشناس دینی اهل سنت بندرترکمن هم در این باره گفت: مسئولان و قضات ما باید به شدت با عوامل تروریستی برخورد کنند و آن‌ها را به اشد مجازات برسانند.

آخوند یوسف سخندان با بیان اینکه دشمن وحدت مسلمانان را هدف قرار گرفته است، افزود: در قرآن به این مسئله تاکید شده که اگر انسان کسی را به قتل برساند جای او جهنم است و حال چگونه می‌شود کسانی در حرم و مسجدی کشتن مسلمانان را بر خود جایز می‌دانند، این افراد در زمره انسانیت قرار نمی‌گیرند و خداوند جزای آن‌ها را بدهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.