راه اندازی ۴۰۰ خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰۰ خانه ورزش روستایی با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به منظور گسترش فضای ورزشی راه‌اندازی و تجهیز شده است.

ادهم کُرد زابلی گفت: خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستا‌ها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند.

وی میز پینگ پنگ، راکت و توپ میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی را از جمله تجهیزات این خانه‌های ورزش روستایی عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تجهیز و راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی بدون تردید یکی از اقدامات ماندگار دولت است که زمینه‌های لازم را برای بازی کودکان، رشد و پیشرفت نوجوانان و جوانان را زیر سقف امید تا رسیدن به عرصه‌های قهرمانی مهیا ساخته است.

وی بیان کرد: توجه و توسعه ورزش در روستا‌ها ضمن ایجاد عدالت در توزیع سرانه‌های ورزش سبب کشف و پرورش نیرو‌های جوان و استعداد‌های نهفته ورزشی بسیاری در روستا‌های این استان می‌شود.

کُرد با اشاره به توسعه ورزش روستایی عشایری گفت: سال گذشته یک‌هزار و ۵۰۳ برنامه، جشنواره و همایش روستایی و عشایری در روستا‌های استان اجرا شد و همچنین ۱۸۲ چمن مصنوعی مینی فوتبال هم به بهره برداری رسید.

وی افزود: کسب مقام سوم ستاد ساماندهی امور جوانان در کشور و همچنین اجرای بیش‌از ۱۵ طرح ملی در حوزه جوانان از عملکرد بسیار خوب حوزه جوانان بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: بهره برداری از ۷۷ پروژه عمرانی حوزه ورزش و جوانان و افزایش سرانه فضای ورزشی از ۴۴ سانتی متر به ۵۱ سانتی متر و ساخت بیش از ۱۸ خانه جوانان در این استان از فعالیت‌های حوزه عمرانی می‌باشد.

وی بیان کرد: حضور ۲۱۸ نفر از ورزشکاران استان در اردو‌های تیم ملی و مسابقات جهانی، آسیایی که شاخص‌ترین آن کسب اولین مدال رسمی بوکس جهانی و دریافت سهمیه المپیک توسط دانیال شه بخش از افتخارات حوزه ورزش استان بوده است.

ادهم کرد، تصریح کرد: توسعه مدال‌های قهرمانی در پنج رشته ورزشی سال گذشته به ۳۶ رشته در رویداد‌های مهم و کسب رتبه ۱۷ استعداد‌های برتر کشور و رشد قابل چشمگیر در رنکینگ جدول کشوری نشان از برنامه ریزی‌های مدون و شبانه روزی در حوزه ورزش و جوانان استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار