هشدار، آنفلوآنزا را جدی بگیرید/ تزریق واکسن فراموش نشود

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: چند روزی است که موارد مثبت ابتلا به آنفلوآنزا در حال افزایش است و با رعایت بهداشت فردی و تزریق واکسن، می‌توان جلوی ابتلا به این بیماری را گرفت.

 احمد مهدوی،  سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرزگفت: با فرا رسیدن پاییز و سرد شدن هوا بیماری‌های ویروسی نیز در بین مردم شیوع پیدا کرده است.

او می گوید: رعایت بهداشت فردی و تزریق واکسن آنفلوآنزا از جمله راهکار‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

مهدوی در خصوص علائم اصلی آنفلوآنزا که خیلی با سرماخوردگی و کرونا مشابه است افزود: تب، آبریزش بینی، گلو درد، سرفه،سردرد، درد‌های عضلانی و خستگی از جمله علائم آنفلوآنزا است .

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز  می گوید: دوره بیماری آنفلوآنزا بین ۷ تا ۱۴ روز است که ۳ روز اول علائم شدید است.

او با اشاره به لزوم تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری گفت: واکسیناسیون برای بانوان باردار، بیماران صعب العلاج، مشاغل پرخطر و گروه‌های بهداشتی و درمانی انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز  در خصوص مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها در زمان ابتلا به آنفلوآنزا افزود: این کار مورد تأیید نیست و باید با تجویز پزشک مصرف دارو انجام شود.

او گفت: چنانچه مصرف بی رویه دارو و خارج از چهارچوب صورت گیرد ممکن است به مقاومت میکروبی ایجاد شود و در این صورت فرد توان مقابله با بیماری را نخواهد داشت.

مهدوی می گوید: واکسن آنفلوآنزا در داروخانه های سطح استان به راحتی قابل دسترس و خریداری است و کمبودی در خصوص این واکسن نداریم.

استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و تزریق واکسن از توصیه های اکید برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار