در دیدار وزرای خارجه چین و عربستان مطرح شد؛

رئیس جمهور چین به زودی به عربستان سفر خواهد کرد

وزیر امور خارجه عربستان در دیدار مجازی با همتای چینی خود گفت انتظار می‌رود شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، به زودی به عربستان سفر کند.

شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان پس از گفتگوی ویدئویی با وانگ یی، همتای چینی خود بر «رابطه تاریخی و محکم» بین دو کشور تاکید کرد.

شاهزاده فیصل در بیانیه‌ای ویدئویی که از تلویزیون سعودی پخش شد گفت: «دیدار امروز ما در زمان مهمی برگزار می‌شود، زیرا پیش از سفر مورد انتظار رئیس جمهور چین به عربستان است».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه عربستان همچنین بیان کرد کشورش در حال «نهایی کردن مقدمات» برای برگزاری نشستی بین چین و کشور‌های عربی است.

شی جین پینگ که هفته گذشته برای بار سوم به عنوان رئیس جمهور چین انتخاب شده است، از روز‌های اول شیوع ویروس کرونا، تنها یک بار کشورش را ترک کرده است. این دیدار در زمانی انجام می‌شود که روابط بین آمریکا و عربستان که متحدان قدیمی هم بودند، تیره و تار شده است.

چندی پیش، پس از آنکه خلاف خواسته مقامات آمریکایی، اوپک پلاس اعلام کرد تولید نفت را کاهش خواهد داد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد قصد دارد در روابط دو کشور بازنگری کند. کارشناسان می‌گویند تصمیم عربستان خشم بایدن را برانگیخته است، زیرا وی در ماه ژوئیه بر خلاف وعده‌های انتخاباتی خود برای «مطرود» کردن عربستان، به این کشور سفر کرده بود تا از بن سلمان بخواهد تولید نفت را افزایش دهد.

گفتنی است، شی پیش از این در سال ۲۰۱۶ به عربستان سفر کرده بود، اما این دیدار پیش از ولیعهدی بن سلمان بوده است.

وزرای خارجه

دیدار مجازی وزرای خارجه عربستان و چین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار