میزان تولید گاز شیرین در کشور به ۸۴۰ میلیون لیتر رسید

وزیر نفت گفت: میزان تولید گاز شیرین در کشور باید یک میلیارد و۳۰۰ میلیون متر مکعب باشد که هم اکنون به دلیل عدم سرمایه گذاری مناسب به ۸۴۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

جواد اوجی گفت: به لحاظ مصرف گاز هم اکنون شاهد آن هستیم که میزان مصرف در بخش خانگی در  دوران سرد ۴برابر دوران گرم است و علت برخی از کمبود ها در این شرایط آن است که با کمبود تولید گاز شیرین مواجه هستیم.

به گفته وزیر نفت  طبق اعلام  برنامه ششم تولید گاز شیرینی که باید امروز شرکت گاز داشته باشد  یک میلیارد ۳۰۰ میلیون مترمکعب است اما به دلیل آنکه سرمایه گذاری مناسبی صورت نگرفته  میزان تولید امروز ۸۴۰میلیون متر مکعب رسيده  است.

او می گوید: کمبود تولید گاز در فصل سرد باعث می شود  که کارخانجات به سمت سوخت مایع  بروند تا در بخش خانگی با کمبود تولید گاز مواجه نشویم.

اوجی گفت: متاسفانه سرمایه گذاری انجام نشده و توسعه در این حوزه صورت نگرفته و موضوع دیگری که در این بخش ایجاد شده ناترازی در سوخت چراکه مصرف بنزین در کشور با افزایش روبرو است و در برخی از مواقع از جمله عید شاهد آن هستیم که میزان مصرف بنزین به ۱۲۰ لیتر در  روز می‌رسد اما میزان تولید بنزین ۱۰۴ میلیون لیتر در روز است. 

وزیر نفت گفت:  عدم احداث و یا توسعه پالایشگاه و عدم کیفی سازی باعث شده که امروز ۴۰ درصد از سوخت یورو ۵نشود و کیفی سازی و در  تولید وتوسعه میادین سرمایه گذاری صورت نگیرد.

برچسب ها: وزیر نفت ، گاز شیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار