معرفی برگزیدگان استانی جشنواره بین المللی قصه گویی

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی در مشهد معرفی شدند.

محبوبه بزم‌آرا دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: براساس اعلام هیات داوران؛ امیررضا ریحانی با داستان "استاد محمد پینه‌دور"، "فاطمه هودانلو با داستان "دو هندوانه و یک نردبان" و یکتا ذکاوتی با داستان "مردی با گوش‌های سنگین" در بخش ملی نوجوانان برگزیده شدند.

 او افزود: برگزیدگان بخش ملی بزرگسال نیز مریم فرخ‌فال با داستان "دیو سیاه دم به سر"، سمانه محمدیان با داستان "پنجولی"، عصمت نصیرزاده با داستان"هی با من دوست می‌شوی" اعلام شدند.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ادامه داد: همچنین در بخش آیینی سنتی نوجوانان، درسا نکویی با داستان "بانو گشسب" و محمدمتین عباسی با داستان "ضحاک ماردوش" به عنوان برگزیده معرفی شدند.

بزم‌آرا بیان کرد: در بخش آیینی سنتی بزرگسالان، طا‌ها رئیسیان‌نژاد با داستان "خورشید خراسان"، محمد جهان‌پا با داستان "شیران پرده" و سیداحمد مصطفوی با داستان "چاه اهریمن" برگزیده شدند.

او تصریح کرد: در بخش پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، زهره جعفرنژاد با داستان "جوجه نصفه نیمه" و در بخش زبان اشاره نیز ایمان رنگ‌آمیز طوسی با داستان "خانه سالمندان" برگزیده شدند.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تأکید کرد: با انتشار فراخوان جشنواره از مرداد امسال تا پایان مهرماه ۲۱۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از پایش نخست ۵۰ اثر در بخش‌های ملی، آیینی سنتی و زبان اشاره به مرحله استانی و ۱۴ نفر به مرحله منطقه‌ایی راه یافته اند.

بیش از ۱۰۰ قصه‌گو در مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار "قصه، صدای زندگی" رقابت کردند.

در حاشیه این مراسم تفاهم‌نامه همکاری شرکت آب و فاضلاب مشهد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی امضا شد.

مرحله منطقه‌ایی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ۲۵ تا ۲۷ آبان امسال به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار