بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی طرح‌های زودبازده حاشیه شهر مشهد

٤١٠ طرح زودبازده در حاشیه شهر مشهد در دست اجراست که این طرح‌ها از حدود ٤٨ درصد پیشرفت فیزیکی و ٣٧ درصد پیشرفت ریالی برخوردار است.

علی رضازاده مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد گفت: مرداد سال گذشته این طرح‌ها در شورای شهر مشهد مصوب شد که در این راستا نیاز‌های بومی مردم احصا شد و آذر سال گذشته طرح‌های اجرایی با ٤١٠ طرح با ٨٠٠ میلیارد تومان اعتبار در حاشیه شهر مصوب شد.

او افزود: ١٧٣ طرح از این تعداد با ١٩٥ میلیارد تومان اعتبار مربوط به طرح‌های روبنایی و ٢٣٧ طرح با ٤٢٦ میلیارد تومان اعتبار، زیرساختی است که این طرح‌ها در دست اجراست.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری مشهد ادامه داد: برای اجرای طرح‌های آسفالت معابر و پیاده‌رو سازی در این طرح، امسال برای نخستین بار در کشور توانستیم ٢ هزار تن قیر رایگان دریافت کنیم و ٢٨٠ هزار متر مربع آسفالت معابر در مشهد عملیاتی شد.

رضازاده بیان کرد:  تلاش می‌شود با اجرای طرح‌های زودبازده سرانه‌ها در حاشیه شهر به استاندارد‌ها نزدیک شود.

او تصریح کرد: بافت‌های فرسوده مشهد شامل آبکوه، عامل، شهدا و وکیل آباد است که تلاش می‌شود تا سه سال آینده نوسازی بافت‌های فرسوده شهدا و عامل به سرانجام برسد و وضعیت اجرای طرح نوسازی بافت‌های آبکوه و وکیل آباد نیز در این مدت به وضعیت مطلوب برسد.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری مشهد تاکید کرد: در حال حاضر دفاتر تسهیلگری در ٣٥ محله مناطق حاشیه شهر و بافت‌های فرسوده فعال است و تا پایان سال تعداد محلات دارای دفاتر تسهیلگری به ٥٨ محله می‌رسد.

رضازاده اظهار کرد: در موضوع ساماندهی کشف رود نیز طرح‌هایی تعریف شده است، ولی این طرح در قالب مدیریت واحد اجرا می‌شود و بودجه مشخص دارد از این رو در طرح‌های زودبازده پیش بینی نشده است.

او افزود: امسال سه هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان از بودجه شهرداری مشهد به اجرای طرح‌ها در حاشیه شهر اختصاص یافته که ٥٧ درصد از این مبلغ تا کنون تامین اعتبار شده است.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری مشهد ادامه داد: ١١ منطقه شهری در مشهد درگیر موضوع سکونتگاه‌های غیررسمی است و حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر در این کلانشهر در سه هزار و ٨٩٤ هکتار بافت ناکارآمد شهری، حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی سکونت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.