رئیس فدراسیون چوگان کشور:

ورزش چوگان بخش جدانشدنی از استان اصفهان است

رئیس فدراسیون چوگان کشور گفت: استان اصفهان در چوگان جزو استان‌های سرآمد ایران است.

ابراهیم نوزایی امروز در مجمع انتخاباتی هیئت چوگان استان اصفهان گفت: شاهد رقابت تنگاتنگی بودیم که جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نمی‌گذارد، استان اصفهان در چوگان جزو استان‌های سرآمد ایران است، چوگان‌بازان باید با یکدیگر وحدت و همدلی کامل داشته باشند.

او با بیان اینکه هیچ‌وقت نگفتم قزوین پایتخت ملی چوگان است، افزود: ورزش چوگان بخش جدانشدنی از استان اصفهان است، زیرساخت‌های خوبی فراهم شده است و امیدوارم با مساعدت مدیرکل مشکل زمین چوگان نقش‌جهان برطرف شود و چمن آن آماده شود و بازی‌های نمادینی که تا به حال برگزار شده است، ادامه پیدا کند.

رئیس فدراسیون چوگان کشور، با تأکید بر اینکه ملت ایران ملت آگاهی است، فریب دسیسه‌های دشمن را نخواهد خورد و صحنه‌ها را خالی نخواهد کرد، گفت: حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ را محکوم می‌کنیم و با درایت مسئولان تمام مسائل با خویشتن‌داری حل می‌شود، کم و کاستی‌هایی وجود دارد که مورد مطالبه مردم است و امیدوارم این مشکلات نیز برطرف شود.
تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت رشته چوگان
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در ادامه مجمع انتخاباتی هیئت چوگان استان اصفهان بیان کرد: رشته چوگان اهمیت ویژه‌ای دارد که مقام معظم رهبری نیز به اهمیت این رشته اشاره داشته است، خاستگاه جهانی چوگان اصفهان است و این موضوعی است که به ثبت جهانی رسیده است.

جواد محمدی، با بیان اینکه چوگان یک آیین و یک ورزش ملی و سنتی ایرانیان است که بخشی از آن مربوط به ورزش سوارکاری می‌شود، تصریح کرد: هر چقدر در رشته‌های ریشه‌دار مثل چوگان سرمایه‌گذاری کنیم، تأثیر بسیار زیادی در جایگاه ایران در فرهنگ جهانی خواهد داشت.

او ادامه داد: وقتی کشوری یک ورزش را به عنوان نماد خود انتخاب می‌کند، همه کشور بسیج می‌شوند تا ورزش تبدیل به برند شود، ما این برند را از زمان‌های قدیم در اختیار داریم و باید در حفظ آن کوشا باشیم.

محمدی تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف می‌توانند کمک کنند تا از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در خصوص همه افرادی که به عنوان رؤسای هیئت‌ها انتخاب می‌شوند، در ابتدا نقش حمایتی و سپس نقش نظارتی داریم.

در بخش پایانی مجمع انتخاباتی هیئت چوگان استان اصفهان، زینب نبی به عنوان نایب رئیس، علی اله‌وکیل به عنوان خزانه‌دار، علیرضا شمس به عنوان کارشناس خبره ورزشی، آرمین احمدی به عنوان عضو هیأت رئیسه آقا و زهرا رحمانیان به عنوان عضو هیأت رئیسه خانم انتخاب شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار