غبار محلی و کاهش دید افقی در هرمزگان/هوای بندرعباس ناسالم برای همه گروه ها

امروز پدیده شاخص استان در مناطق ساحلی مه صبحگاهی و در سایر نقاط غبار محلی همراه با کاهش دید افقی است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، با توجه به ملایم بودن سرعت باد، غبار محلی سبب کاهش میدان دید افقی به ویژه در مناطق مرکزی استان شده است.

در محدوده تنگه هرمز نیز مه صبحگاهی و غبار محلی سبب کاهش میدان افقی شده و توصیه می‌شود که تردد‌های دریایی با احتیاط انجام شود.

طی ساعات بعدازظهر دریا با وزش باد جنوب غربی کمی مواج می‌شود.

با توجه به مواج بودن مناطق شمالی و غربی خلیج فارس طی روز‌های چهارشنبه تا جمعه، توصیه می‌شود تردد کشتی‌های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان با احتیاط انجام شود.

از نظر دمایی از فردا پنجشنبه به تدریج کاهش نسبی دما در طول روز رخ می‌دهد.

با تاثیر یک موج بارشی در کشور، در نقاطی از استان هرمزگان نیز به ویژه روز جمعه (۱۳ آبان) و شنبه (۱۴ آبان) رگبار پراکنده باران، رعد وبرق، افزایش لحظه‌ای سرعت باد و متلاطم شدن دریا پیش بینی می‌شود.

هوای بندرعباس ناسالم برای همه گروه‌ها

مریم سلیمی زاده رئیس مرکز سنجش آلودگی هوای محیط زیست هرمزگان گفت: به علت وقوع پدیده مه و غبار محلی، شاخص کیفیت هوای شهرستان بندرعباس ۱۶۰ میکروگرم و در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها است.

بیماران و سالمندان از منزل خارج نشوند

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز توصیه کرد؛ افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، سالمندان و کودکان در صورت امکان از منزل خارج نشوند.

نوروزیان گفت: در صورت نیاز و خروج از منزل، افراد از ماسک استفاده کنند و از انجام فعالیت‌های طولانی مدت و سنگین بپرهیزند.

او گفت: شهروندان درصورت داشتن علائمی مانند تنگی نفس، سرفه و درد قفسه سینه به اورژانس مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.