خانواده، جامعه و مسئولان، ارکان مهم مقابله و مبارزه با مواد مخدر

همراهی خانواده، جامعه و تلاش مسئولان از ارکان مهم مقابله و مبارزه با مواد مخدر است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در جلسه مشترک کمیته‌های درمان و مقابله استان گفت: یک فرد معتاد به تنهایی نمی‌تواند از این معضل خارج شود لذا همراهی خانواده، جامعه و تلاش مسئولان از ارکان مهم مقابله و مبارزه با مواد مخدر است.

حسن ناهیدی گفت : هر چند تلاش‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر قابل تقدیر است، اما شرایط ما در این حوزه مطلوب نیست که نیازمند تلاش‌های هدفمند‌تر و دقیق‌تر و در راستای رسیدن به نتیجه مطلوب هستیم.

او گفت :  اعتیاد، تولید آسیب در بخش‌های مختلف جامعه را به همراه دارد، افزود: آسیب دیدگان جامعه نیز به اعتیاد روی می‌آورند که می‌توانند بستر ساز بسیاری از معضلات باشند.

ناهیدی گفت: معتادان متجاهر به دنبال عادی سازی مصرف مواد مخدر در کشور و انتقال بیماری‌ها هستند لذا باید در نقشه راه این موضوع مهم بازنگری دوباره‌ای اعمال شود.

او اعتیاد را معضل جهانی دانست و گفت: راهکار مبارزه با مواد مخدر محلی و منطقه‌ای است و نباید از نقش مهم آموزش و آگاهی غفلت کرد.

ناهیدی گفت : تکلیف قانونی، اجتماعی، دستگاهی و اداری نسبت به حل معضل مواد مخدر داریم تا بدین طریق به شرایط بهتر دست یابیم.

خراسان شمالی رتبه پنجم کشور در اعتیاد یا تعداد معتادان بین استان‌های کشور را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.