سیگار:

دولت بایدن مانع تحقیق در مورد پول های نقد منتقل شده به افغانستان می‌شود

سیگار اعلام کرد که دولت بایدن مانع تحقیق در مورد پول‌هایی می‌شود که زیر نام کمک بشردوستانه در یک سال گذشته به افغانستان فرستاده شده‌است.

اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان "سیگار" گفت: که می‌خواهد در مورد ۱.۱ میلیارد دالر کمک‌های نقدی که در یک سال گذشته به بانک مرکزی افغانستان ارسال شده، تحقیق کند.
نشریه بلومبرگ امروز چهارشنبه (۱۱ عقرب/آبان)، گزارش داده است که تحقیقات سیگار در مورد پول‌های نقدی ارسال شده، با کارشکنی برخی از نهادهای دولتی آمریکا روبه‌رو شده است.
جان سوپکو، بازرس ویژه برای بازسازی افغانستان گفت: دفتر او برای اولین بار در تاریخ خود قادر نیست به دلیل عدم همکاری چندین نهاد دولتی گزارشی از هزینه‌های دولت آمریکا در افغانستان ارائه کند.
جان سوپکو گفت: آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا و وزارت خزانه داری این کشور از ارائه اطلاعات در مورد ۱.۱ میلیارد دالر پول‌های نقدی که به افغانستان زیر کنترل طالبان فرستاده شده است، خودداری کرده و وزارت خارجه آمریکا نیز اطلاعات مورد نظر را به آنان نداده‌است.
بربنیاد گزارش سیگار، اداره توسعه بین‌المللی و وزارت امور خارجه آمریکا گفته‌اند که کمک‌های مستمر آمریکا بشردوستانه است و بخشی از بودجه‌ای نیست که سیگار بر آن نظارت می‌کند.
به گفته سیگار، زنان اکنون با خطرات قابل توجهی از جمله کاهش امنیت و عدم دسترسی به آموزش و مراقبت‌های صحی مواجه هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار