آمریکا فروش موشک به فنلاند را تایید کرد

وزارت دفاع آمریکا از فروش احتمالی سامانه‌های موشکی هدایت شونده به ارزش ۵۳۵ میلیون دلار به فنلاند خبر داد.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد وزارت امور خارجه آمریکا فروش احتمالی سامانه‌های موشک پرتاب هدایت شونده و تجهیزات مرتبط با آن به فنلاند را در قراردادی به ارزش ۵۳۵ میلیون دلار تایید کرده است.

به گزارش رویترز، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فنلاند قصد دارد از این اقلام و خدمات دفاعی برای افزایش ذخایر ملی و تقویت قابلیت‌های دفاع زمینی و هوایی در جناح شمالی اروپا استفاده کند». همچنین در بیانیه آمده است افزایش ذخایر ملی برای دفاع و بازدارندگی فنلاند به دلیل «وخامت اوضاع امنیتی در اروپا» حیاتی است.

گفتنی است پس از حمله روسیه به اوکراین، کشور‌های اروپایی بودجه نظامی و همچنین خرید سلاح را افزایش داده اند. افزون بر این، فنلاند و سوئد به طور رسمی درخواست عضویت در ناتو را مطرح کرده اند.

در سال‌های اخیر، کارشناسان همواره قدرت دفاعی اروپا را ضعیف توصیف کرده و می‌گویند این اتحادیه برای امنیت خود وابسته به آمریکا است. پیش از شروع جنگ اوکراین، ارتش‌های اروپایی دهه‌ها افول را تجربه کرده اند و امروزه بسیاری از سخت‌افزار‌های نظامی در اروپا از کار افتاده است. تا پیش از این حتی گفته شده بود بسیاری از نیرو‌های نظامی اروپایی آماده نبرد نیستند و این اتحادیه فاقد قابلیت‌های حیاتی برای جنگ مدرن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۳:۰۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
امریکا می فروشد. ما نفروشیم؟ تحریم هم شدیم؟ !!!
آخرین اخبار