امام جمعه کرمان:

راه اعتقادی ما جنگ نیست اما در برابر تجاوز دفاع می کنیم

امام جمعه کرمان گفت: ایرانی‌ها همیشه در تاریخ از خود در برابر متجاوزان دفاع می‌کنند اگر کسی به ما حمله کند مردانه مثل دفاع مقدس می‌ایستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان در آیین وحدت بخش نماز جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ که در مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان برگزار شد با اعلام اینکه امروز روز مبارزه با استکبار جهانی است گفت: اصلا مبارزه با استکبار از همان اول در دست جبهه توحید بوده است از همان روزی که بشر پا روی زمین گذاشت دو جبهه مقابل هم قرار گرفتند در یک جبهه مستکبران و ظالمین بودند و در جبهه دوم مردم حق طلبان و متدین و در صدر آن‌ها انبیا الهی هستند.

او افزود: مبارزه با استکبار امروزی و دیروزی نیست ریشه در تاریخ بشریت و انبیای الهی دارد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: شعار علیه استکبار و آمریکا حرف امروز ما نیست حرف تمام آزادمردان در تاریخ است.

او با اشاره به اینکه آمریکا جبهه‌ای خودش را قدرت مطلق می‌داند استکباری تک صدای ترویج داده است همه عالم و آدم بیاید از اون دستور بگیرند گفت: رئیس جمهور آمریکا مثل فرعون خودشان را قدرت برتر می‌داند و جریان جهانخوار دارد و این جریان تفرقه در بین مردم می‌اندازد تا خود حکومت کند و آن‌ها را در اختیار خود قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی گفت: امروز افتخار ملت ایران است در تاریخ بشریت در میان میلیارد‌ها انسان مبدا و مخترع این روز باشیم، چون فهرستی از جنایت‌های مستکبران را یادآوری می‌کند.

او افزود: در این روز سه اتفاق تاریخی ایران دارد تبعید مرد الهی که انقلاب شکوهمند را به وجود آورد امام عظیم الشان و مبارزه دانش آموزان در مقابل طاغوت و دانشجویان که پایگاه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و پایان دادن به توطئه‌ها است.

او بیان کرد: روز مبارزه  با استکبار جهانی آرزوی  هر انسان آزاده در جهان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی افزود: از مردم انقلابی بخاطر حضور پرشور و پررنگ تشکر می‌کنم بخصوص دانش آموزان و دانشجویان عزیز و این روز را به شما تبریک می گویم. امروز روز حساس و تاریخی است و کشور و انقلاب ما این روز را فتح کرد و پرچم ایران در این روز برافراشت و هزینه‌های زیادی بابت آن داده است. امروز با خدای خود عهد کردیم مبارزه با استکبار و طاغوت را ادامه دهیم.

او ادامه داد: دو راه در پیش داریم یکی تسلیم در مقابل دشمن است که هم خودمان و هم دیگران تجربه کردند و تسلیم را در زمان طاغوت و پهلوی تجربه کردیم که اتفاقات تلخی صورت گرفت کاپیتولاسیون را تصویب کردیم که سگ آن‌ها بر شاه ما شرف داشت عار و ننگ بود برای ما، ولی با روحیه  مردم ایران همخوانی نداشت. راه دوم زندگی آرام و مسالمت آمیز و ممکن است بعضی‌ها روشنفکران در داخل و خارج می‌گویند زندگی مسالمت آمیز کنیم خواهر و برادر طرف شما آمریکا است که در قانوش این است که کشور‌ها را با اعمال خشونت و فشار اقتصادی به سمت خود بیارید با این کشور می‌خواهید مسالمت‌آمیز رفتار کنید این مسالمت‌آمیز یک طرفه است تازه در خود سازمان ملل همزیستی مسالمت‌آمیز وجود ندارد، چون حق وتو گذاشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی افزود: نگاه چپ به پلیس آمریکا و انگلیس خفه شدن است، اما پلیس ما درکف خیابان برای حفظ امنیت شهید می‌شود و آن را آزادی می‌دانند راه برای همزیستی مسالمت آمیز را بسته اند. راه بعدی جنگ است راه اعتقادی ما جنگ نیست و امامان و انبیای ما جنگ نکردند مگر آن که به آن‌ها تحمیل شود. ما دفاع می‌کنیم و نگاه اعتقادی ما هجمه و حمله نیست. ایرانی‌ها همیشه در تاریخ از خود دفاع می‌کند اگر کسی به ما حمله کند مردانه مثل دفاع مقدس می‌ایستیم.

او ادامه داد: ما باید در بخش نظامی ،سیاسی و فرهنگی قوی شویم که دشمن جرات به خودش ندهد همان طور که در بخش نظامی راهبرد جمهوری اسلامی به بار نشست. آن‌ها سیم خاردار حاضر نبودند به ما بدهند الان به جای رسیدیم که پهپاد آمریکایی‌ها را در بالا پودر می‌کنیم و کوچکترین تجاوزی به ما شود نظامیان  ،متجاوزان را دست بسته در مقابل دوربین‌ها می‌آورند و وقتی سردار سلیمانی را شهید می‌کنند موشک‌ها ما پایگاه‌های آمریکایی‌ها را به زانو در آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی گفت: در اقتصاد و سیاست و فرهنگ باید همین باشد باید کشور پیشرفت کند، اما دو تذکر، تذکر اول به جریان‌های که سکوت کردند و باعث تاسف است که در این فتنه سکوت کردند. مقام معظم رهبری در بیانات شفاف و حکیمانه حجت را بر همه تمام کرد، آن‌های که ادعای دفاع از ایران دارند سکوت کردند ما نیاز به وحدت داریم برای دفاع از انـقلاب و رهبر باید پشت هم باشیم فوت مشکوک یک نفر بهانه بود انقلاب هدف است و بچه‌ها انقلاب را می‌خواهند در مقابل هم قرار دهند امام فرموند پشت رهبر باشید تا خدشه‌ای به انقلاب وارد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار