دیوار کشی ۱۷۵ متر مربع از زمین‌های رها شده در منطقه یک شهرداری قزوین

سرپرست منطقه یک شهرداری قزوین گفت: ۱۷۵ متر مربع از زمین‌های رها شده و بنا‌های متروکه منطقه یک درشش ماهه اول سال جاری دیوار کشی شده اند.

سید مهدی حاجی سید رضی سرپرست منطقه یک شهرداری قزوین از دیوار کشی ۱۷۵ متر مربع از زمین‌های خالی و رها شده در بافت شهری و رفع خطر از ۱۰ مورد بنای متروکه شناسایی شده و در حال ریزش در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

سید رضی گفت:ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها در راستای حفظ و صیانت از منظره و نمای شهری و جلوگیری از زشت و مخدوش شدن چهره شهر با ساختمان‌های مخروبه و متروکه‌ای اجرایی می‌شود و شهرداری موظف است اطراف زمین‌های بایری که در محدوده شهر قرار گرفته و باعث آلودگی و نازیبایی شهر شده اند، پس از صدور اخطار و ابلاغ قانونی به مالک دیوارکشی کند.

وی اضافه کرد: بر اساس این ماده قانونی، اطراف اراضی و املاک رها شده که مالکان آنان با شهرداری همکاری نمی‌کنند دیوارکشی و پوشیده می‌شود.

سید رضی همچنین گفت:این کار به منظور رفع خطر از بنا‌های درحال تخریب در معابر، ممانعت از ورود افراد معتاد و معلوم الحال به بنا‌های متروکه، جلوگیری از دپوی خاک و نخاله در زمین‌های فوق که یکی از عوامل ایجاد آلودگی بصری و زیست محیطی و نابسامانی در محدوده شهر هستند، انجام می‌شود.

وی در توضیح روند ارائه اخطار به مالکین مشمول این طرح عنوان کرد: در صورت عدم مراجعه مالک پس از صدور اخطار و ابلاغ قانونی، اقدامات لازم برای دیوارکشی ملک انجام می‌شود.

سید رضی یادآور شد: این منطقه تاکنون توانسته با شناسائی زمین‌های بایر و ساختمان‌های متروکه که در مجاورت ساختمان‌های مسکونی قرار دارند، نسبت به اعمال ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها و دیوار کشی و محصور کردن آن‌ها اقدام کند.

سرپرست منطقه یک شهرداری قزوین گفت: این طرح با اعتبار بیش از ۵ میلیارد ریال ابتدا در معابر اصلی و پس از اتمام، در معابر فرعی و محلات اجرایی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار