شکایت کارکنان سابق توئیتر به دلیل اخراج‌های گسترده

شرکت آمریکایی توئیتر با یک شکایت دسته جمعی از سوی کارکنان سابق خود به دلیل اخراج آن‌ها به دستور ایلان ماسک، مالک میلیاردر جدید این شرکت مواجه است.

شکایت کارکنان سابق توئیتر به نمایندگی از پنج کارمند روز پنجشنبه پس از آن ثبت شد که شرکت توئیتر در یادداشتی که برای ۷۵۰۰ نفر از نیرو‌های خود فرستاد از اخراج‌های قریب الوقوع خبر داد.

گفته می‌شود که کارکنان ایمیل‌هایی را در صندوق پستی خود دریافت می‌کنند که به آن‌ها اطلاع می‌دهد که اخراج می‌شوند یا خیر.

یک کپی از پیام مشاهده شده توسط نیویورک تایمز که از یک آدرس عمومی با امضای "توئیتر" ارسال شده بود، تعداد مشاغلی که قرار است حذف شوند را مشخص نکرده بود.

گزارش‌های قبلی رسانه‌ها مدعی هستند که تقریباً نیمی از کارکنان این شرکت قرار است اخراج شوند.

یکی از شاکیان یک نوامبر از این پلتفرم اجتماعی اخراج شد. در حالی که سه نفر دیگر مطلع نشده اند که آیا در زمان تشکیل پرونده تحت تعدیل قرار می‌گیرند یا خیر؛ اما دسترسی به حساب‌های ایمیل کاری خود را از دست داده اند.

وکلا ادعا می‌کنند که این اقدام یک قانون فدرال ایالات متحده به نام قانون تنظیم کار و اطلاعیه بازآموزی (WARN) را نقض می‌کند.

طبق این قانون، شرکت‌های خصوصی با حداقل ۱۰۰ کارگر تمام وقت در صورت اخراج انبوه، در صورتی که حداقل ۵۰ کارمند یا یک سوم کل نیروی کار را تحت تاثیر قرار دهد، باید حداقل ۶۰ روز قبل اخطار کتبی بدهند.

در مورد توئیتر، گزارش شده است که حدود ۳۷۵۰ کارمند با اخراج مواجه هستند.

در این دادخواست آمده است:

شاکیان این شکایت را پیگیری کرده اند تا اطمینان حاصل کنند که توئیتر این قانون را رعایت می‌کند و اخطار یا پرداخت سنوات هنگام قطع همکاری در رابطه با اخراج‌های پیش بینی شده را انجام می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که آیا سایر کارمندان توئیتر به این اقدام دسته جمعی خواهند پیوست یا خیر.

اواخر روز پنجشنبه، برخی از کارکنان توئیتر شروع به ارسال پست‌هایی در این رسانه کردند مبنی بر این که دیگر قادر به دسترسی به حساب‌های ایمیل یا لپ تاپ‌های کاری خود نیستند.

برخی از کارمندان از روز جمعه ایمیل‌هایی دریافت کرده اند که نشان می‌داد از کار اخراج شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار