اجرای طرح پازک در ۱۲ استان کشور

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد زنان و دختران (پازک) از سال ۹۶ در کشور آغاز شد، گفت: تاکنون ۱۲ استان مجری طرح پازک شده‌اند.

ماریت قازاریان امروز دوشنبه در کارگاه منطقه‌ای برنامه پیشگیری از اعتیاد زنان و فرزندان در شهرکرد گفت: طرح پیشگیری از اعتیاد زنان دارای همسر معتاد، در برنامه پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان (پازک) در دستورکار قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان آذرماه در سراسر کشور اجرایی شود.

وی اظهار داشت: توانمندسازی زنان و کودکان به خصوص زنانی که دارای همسر معتاد هستند یا یکی از اعضای خانواده آن‌ها دارای اعتیاد است، از جمله راه‌های پیشگیری از اعتیاد زنان و همچنین فرزندان این خانواده‌هاست.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، در راستای اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد زنان دارای همسر معتاد، تاکنون آموزش مربی در هفت منطقه کشور اجرا شده است و اجرای طرح تربیت مربی تا پایان آذرماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا آخر آذرماه امسال در سراسر کشور با همکاری مربیان آموزش دیده اجرایی شود.

قازاریان اظهار داشت: زنان به عنوان یکی از اعضای مهم در راستای تحکیم خانواده هستند و آشناسازی این قشر با مفاهیم و همچنین راه‌های پیشگیری از اعتیاد یک راهکار در راستای پیشگیری از اعتیاد فرزندان و همچنین سایر اعضای خانواده به اعتیاد در سنین مختلف است.

وی افزود:هم‌اکنون ۸۰ درصد تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد سازمان بهزیستی زنان هستند، که بیشتر به دلیل پیشگیری از اعتیاد فرزندان و همسران، کنجکاوی و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه‌های درمان و پیشگیری از اعتیاد تماس برقرار می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری استان برتر در حوزه برگزاری برنامه پازک در کشور است

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه اجرای طرح پازک (پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان) از سال ۹۶ در کشور اجرایی شد، گفت: این استان یکی از استان‌های برتر برگزاری این طرح است.

علی نصیری افزود: هم‌اکنون برنامه پازک در ۵۲ محله پرخطر و پرآسیب استان در دست اجراست و جامعه هدف این طرح، زنان و خانواده‌های است که دارای همسر و یا پدر معتاد هستند.

وی به برگزاری کارگاه آموزشی منطقه‌ای برنامه پیشگیری از اعتیاد در زمان و دختران (پازک) در شهرکرد به مدت سه روز اشاره کرد و گفت: در این کارگاه آموزشی ۴۰ نفر از کارشناسان مجری طرح از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و مرکزی شرکت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.