برخورد قاطع تعزیرات حکومتی با فروش غیرقانونی آرد یارانه‌ای

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: اختلاف قیمت آرد یارانه‌ای با آرد بازار آزاد، موجب سوء استفاده عده‌ای منفعت طلب شده تا نسبت به خرید و فروش غیرقانونی آرد یارانه‌ای اقدام کنند.

غلامرضا سالاری ضمن هشدار در خصوص چنین اقداماتی گفت: متاسفانه به علت اشکالات ساختاری در حوزه نظارتی، همچنان شاهد فعالیت دلالان در حوزه آرد و نان هستیم که در مواردی موجب اخلال در فعالیت خبازی‌ها و به تبع آن نارضایتی شهروندان شده است.

دبیر کمیسیون تنظیم بازار استان از تشدید نظارت بر نانوایی‌های سطح استان در گشت‌های مشترک تعزیرات استان خبر داد و گفت: نظارت بر نانوایی‌ها بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی نیست ولیکن در شرایط فعلی کشور و با توجه به اجرایی شدن طرح مردمی سازی یارانه‌ها، گشت‌های نظارتی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل غله و اتاق اصناف فعال شده و در این رابطه ۱۶۵ پرونده تخلف تشکیل و علاوه بر جریمه نقدی، احکام پلمپ و نصب پارچه تخلف نیز صادر و اجرا شده است.

او گفت: در صورت وجود هرگونه تخلف در واحد‌های نانوایی ضمن تشکیل پرونده در کوتاه‌ترین زمان ممکن، برخورد قانونی لازم اعمال و در اجرای مصوبه اخیر شورای عالی هماهنگی سران محترم قوا، نسبت به پلمب واحد‌های متخلف و نصب پارچه اقدام خواهد شد.

سالاری با اشاره به کشف بیش از ۳۶ هزار کیسه آرد یارانه‌ای خارج از شبکه گفت: بیشترین تخلف در عرضه خارج از شبکه آرد یارانه‌ای مربوط به نانوایی‌ها بوده که در این رابطه ۴۵ میلیارد ریال جریمه نقدی برای متخلفان اعمال شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اضافه کرد: از شهروندان تقاضا داریم تا در صورت مشاهده تخلفات نانوایی‌ها و یا جابجایی مشکوک آرد، مراتب را به سامانه ارتباطی ۱۲۴ گزاش کنند تا ضمن بررسی موضوع توسط بازرسین، با متخلفین برخورد قانونی و قاطع به عمل آید.

جریمه ۸ میلیاردی یک مجتمع تعمیرگاهی در شیراز

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: یک مجتمع تعمیرگاهی خودرو به علت تقلب در کسب به پرداخت جریمه نقدی در حق دولت محکوم شد.

غلامرضا سالاری گفت: پرونده این واحد صنفی با شکایت یکی از شهروندان در تعزیرات استان تشکیل و متصدی این مجتمع نیز جهت ارائه توضیحات به تعزیرات احضار شد.

او گفت: طبق کارشناسی‌های انجام شده، این واحد صنفی در ارائه خدمات به مشتریان مرتکب تقلب در کسب شده که بر این اساس و با احراز تخلف، حکم به جریمه ۸ میلیارد ریالی متصدی تعمیرگاه صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار