روسیه: نیرو‌های خود را به طور کامل از خرسون خارج کردیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد عقب نشینی از خرسون به اتمام رسیده و حتی یک واحد از تجهیزات نظامی یا تسلیحات در سمت شرقی رود دنیپرو باقی نمانده است.

وزارت دفاع روسیه در نشست روزانه خود اعلام کرد که انتقال واحد‌های نظامی روسیه به ساحل غربی رودخانه دنیپرو تکمیل شده است. این وزارتخانه افزود: «هیچ واحد تجهیزات نظامی یا سلاحی در ساحل شرقی باقی نمانده است. همه نظامیان روسی به کرانه چپ رودخانه دنیپرو رفتند».

در همین حال، خبرگزاری رویترز گزارش داد، شب گذشته نیرو‌های اوکراینی پنج بار با سامانه موشکی هیمارس آمریکا به گذرگاه‌های رودخانه دنیپرو حمله کرده‌اند.

اوایل این هفته، نیرو‌های اوکراینی چندین حمله را در شرق منطقه خارکف و در منطقه خرسون انجام دادند. روسیه روز چهارشنبه دستور عقب‌نشینی از خرسون را صادر کرد. وزارت دفاع روسیه توضیح داد که می‌خواهد از تلفات غیرضروری در میان نیرو‌های خود جلوگیری کرده و جان غیرنظامیان را نجات دهد. پیش از این مقامات آمریکا و اوکراین پیش‌بینی کرده بودند خروج نیرو‌های روسیه از منطقه خرسون روز‌ها و شاید هفته‌ها طول بکشد. طی هفته‌های گذشته، مقامات محلی تلاش کرده اند غیرنظامیان را از خرسون خارج کنند، زیرا تهدید‌های نیرو‌های اوکراینی افزایش یافته است. خبرگزاری راشاتودی روز چهارشنبه گزارش داد حدود ۱۱۵ هزار نفر شهر را ترک کرده اند. 

این عقب نشینی یکی از بزرگترین عقب نشینی‌های روسیه در جنگ ۹ ماهه با اوکراین است. پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از برگزاری همه‌پرسی در اواخر سپتامبر، خرسون و سه منطقه دیگر اوکراین را به عنوان بخشی از خاک روسیه اعلام کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
جنگ در همه اشكال منفور است . ميدانيم روسيه جنگ را شروع كرده و بايد از سرزمينهاي اشغالي خارج شود . آمريكا هم در سوريه با ايجاد داعش جنايت كرد . و حالا منابع اين كشور را به غارت ميبرد. سازمان ملل اگرچه وجودش لازم است ولي در حد انتظار بشريت عمل نميكند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
شکست بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
زنده باد اوکراین. تجاوز نابود کنید
United States of America
Farhad
۲۰:۴۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
عقب نشینی روسها کاملا یک عقب نشینی تاکتیکی است خدا حافظ استراتژیست های جمهوری اسلامی باشد که ورق جنگ در اوکراین را بنفع روسها تغیر دادند منتظر خبرهای خوش بزودی باشید که سرنوشت جنگ در اوکراین و خاوره میانه را یکیار برای همیشه تغیر خواهد داد همینقدر بگویم که دشمنهای ایران بخوبی آگاه هستند که برادران سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران از حالت تدافعی خارج شده است و بزودی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
مرگ بر ناتو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
درناتو بودن ناتوشکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
روسیه هم مثل آمریکا تا هزینه های جنگ رو باکشور مقابل تسویه نکنه! خارج نمیشه بالاخره گرفتن مناطق شرقی کلی براش خرج داشته !! آمریکا هم بخاطر زحمت تزریق دموکراسی! به سوریه الان داره نفت بابت هزینه های جنگ ازچاههای سوریه برداشت میکنه
آخرین اخبار