با حضور احمدي نژاد؛

راه اصلي اردبيل-سرچم براي تسهيل ارتباط شمال غرب و مركز كشور افتتاح شد

با حضور رييس جمهور راه اصلي اردبيل – سرچم كه براي تسهيل ارتباط مستقيم شهرهاي استان اردبيل با نقاط مركزي كشور احداث شده است، افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد صبح امروز (دوشنبه) در جريان سفر به استان اردبيل با حضور در محل پروژه راه اصلي اردبيل – سرچم، از نزديك در جريان چگونگي تكميل اين مسير قرار گرفت و آن را مورد بهره برداري قرار داد.
پروژه احداث راه اصلي اردبيل – سرچم به طول 118 كيلومتر و طول مسير نهايي 178 كيلومتر، كه با هزينه اي بالغ بر يك هزار و 500 ميليارد ريال به انجام رسيده است به منظور برقراري ارتباط مستقيم شهرهاي استان اردبيل با استان هاي مركزي كشور و تسهيل ايجاد فرصت هاي سرمايه گذاري در راستاي سياست هاي توسعه اي و رفع نيازهاي اقتصادي – اجتماعي استان اردبيل به عنوان يكي از مهمترين پروژه هاي دولت در اين استان قلمداد مي شود.
با اتصال اين محور در سرچم به آزادراه تبريز – زنجان – تهران، فاصله اردبيل و شهرهاي شمالي اين استان با تهران نسبت به مسير موجود 13 كيلومتر كاهش يافته و علاوه بر آن قرار گرفتن اين مسير در حاشيه رودخانه هاي آرپاچاي و قزل اوزن مشكلات مسير گردنه حيران را نداشته و از مشخصات هندسي مناسب و سطح ايمني بالايي برخوردار است.
جاده اردبيل – سرچم علاوه بر كم كردن طول مسير و كاهش 2 ساعته زمان سفر به تهران، دسترسي سريع، آسان، ايمن و راحت مردم استان اردبيل را به مراكز مختلف كشور به ويژه نقاط مركزي و جنوبي فراهم كرده و با بهره برداري از آن بار ترافيكي جاده هاي اصلي اردبيل – سراب و اردبيل – آستارا نيز كاهش يافته كه اين كار باعث كاهش چشمگير سوانح و تلفات جاده اي خواهد شد.
كاهش زمان سفر از استان اردبيل به بسياري از استان هاي كشور از جمله تهران، زنجان، همدان، قم، اصفهان و فارس، كاهش آمار سوانح جاده اي، كاهش مصرف سوخت و به تبع آن كاهش آلودگي هوا، افزايش سرعت رشد و توسعه اقتصادي، اجتماعي و كشاورزي مناطق شمال غربي كشور، تسهيل صادرات و واردات از طريق مرز بيله سوار و پارس آباد و رشد چشمگير منطقه فوق العاده مستعد دشت مغان از لحاظ كشاورزي و تسهيل انتقال توليدات اين منطقه به محل هاي مصرف از جمله اهداف احداث اين راه است.
راه اصلي اردبيل – سر چم داراي 5 بخش مهم به شرح ذيل مي باشد:
1- از شهر اردبيل تا منطقه قره قشلاق به طول 60 كيلومتر كه در حال تعريض و بهسازي است.
2- از سه راهي قره قشلاق تا فيروز آباد به طول 28 كيلومتر كه در منطقه دشت و تپه ماهور قرار داشته و داراي دو دستگاه پل خاص در تلاقي با رودخانه سنگور چاي است.
3- از فيروزآباد تا پل قزل اوزن كه در منطقه كوهستاني شديد واقع بوده و داراي 11 تونل و 9 دستگاه پل خاص است. مسير در اين بخش در تنگه رودخانه آرپاچاي واقع بوده و در طول 20 كيلومتري خود از كوه هاي سربه فلك كشيده البرز غربي عبور كرده است.
4- از پل قزل اوزن تا آق كند كه با طي 40 كيلومتر در كوهستان غرب، با دارا بودن يك تونل از خط القعر قزل اوزن به خط الراس آق كند مي رسد.
5- از آق كند تا سرچم به طول 30 كيلومتر در دشت و تپه ماهور طي شده و با دارا بودن 2 دستگاه پل خاص به كيلومتر 85 آزادراه زنجان – تبريز در منطقه سرچم متصل مي شود.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار