ترابی:

فیلمی برای فردوسی ساخته شود

یک کارشناس گفت: تولید اثری درباره فردوسی می‌تواند برای مخاطب منطقه‌ای جذاب باشد و آداب و رسوم مشترک منطقه را بازگو کند.

علی ترابی، کارشناس و منتقد در برنامه «حوض نقره» به بحث مخاطب منطقه‌ای در سینما با در نظر گرفتن اشترکات فرهنگی منطقه پرداخت وگفت: ایران با کشور‌های منطقه اشتراکات فرهنگی و مذهبی زیادی دارد. تولید و ساخت تله فیلم‌هایی با این مضامین می‌تواند نقش موثری در به هم پیوستگی مخاطبان منطقه داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران علاوه بر اشتراکات مذهبی، با بسیاری از همسایگان نظیر افغانستان، اشتراکات زبانی نیز دارد؛ افزود: امروز در بسیاری از کشور‌های منطقه نظیر افغانستان، تاجیکستان، زبان فارسی زبانی رایج است؛ سینمای ایران می‌تواند در تولید آثار خود از این نوع اشتراکات نیز استفاده کند. 

این کارشناس و منتقد بخش دیگر صحبت هایش را به گستردگی پهنای جغرافیایی ایران در گذشته‌های دور، اختصاص داد و گفت: ایران در پهنه جغرافیایی خود دارای مفاخر زیادی نظیر بوده که امروز به دلیل کم شدن این گستردگی در کشور‌های دیگر جای گرفته اند. سینمای ایران از این منظر نیز می‌تواند بهره برداری‌های خوبی برای خود در جذب مخاطب منطقه‌ای داشته باشد. 

ترابی با بیان اینکه تولید اثری درباره فردوسی نیز می‌تواند برای مخاطب منطقه‌ای جذاب باشد، به آداب و رسوم مشترک منطقه گفت: به غیر از این موضوعات، ایران دارای آداب و رسومی است که برخی از آن‌ها نظیر نوروز تنها مختص به ایرانیان و مرز‌های فعلی ما نیست، فیلمسازان ایرانی از این نظر هم می‌توانند با تولید آثار فاخر نقش مهمی در جذب مخاطب منطقه‌ای ایفا کنند.

برنامه حوض نقره جمعه هر هفته ساعت ۱۸:۰۰ به تهیه کنندگی زینب برومند از رادیو ایران پخش می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار