زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در آذربایجان‌غربی کاهش یابد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای تقلیل و کاهش زمان رسیدگی‌ها در محاکم کیفری استان بهره برد و زمان رسیدگی به پرونده‌ها را به سرانجام مطلوب رساند.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در خصوص بررسی وضعیت رسیدگی‌ها در دادگاه کیفری گفت: رسیدگی‌های دادگاه کیفری استان بسیار حائز اهمیت و دارای حساسیت‌های ویژه و نیازمند توجه خاص است؛ دقت و صحت به همراه فاکتور سرعت، رسیدگی‌های محاکم کیفری استان را کیفی‌تر و اجرای عدالت و احقاق حق را ملموس‌تر می‌کند.

وی از قضات خواست تا در چهار ماه باقی مانده از سال ۱۴۰۱ با تلاش مضاعف، بیشتر پرونده‌های باقی مانده را رسیدگی و در خصوص آن‌ها اتخاذ تصمیم و رای مقتضی صادر شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد: با محوریت پرونده‌های قدیمی در محاکم کیفری، باید موجودی شعبه را به صورت منظم کنترل و رسیدگی به این پرونده‌ها را در اولویت قرار داد.

عتباتی با اشاره به کار بسیار سخت قضاوت در محاکم کیفری آذربایجان‌غربی افزود: اجرای عدالت و احقاق حق موجب اعتماد سازی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی است و اجر و ثواب این کار‌های سخت نزد خداوند متعال محفوظ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.