موافقت کمیسیون امنیت ملی با لایحه عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از موافقت اعضای این کمیسیون با لایحه عضویت دولت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های خبر داد.

ابوالفضل عموئی گفت: دولت لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگ‌های را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است. این لایحه برای بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، افزود: در این ۲ جلسه، بحث و تبادل نظر بین اعضای کمیسیون و نمایندگان دستگاه‌ها از جمله وزرات امور خارجه، ستاد کل نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات و وزارت دفاع و مرکز پژوهش‌های مجلس درباره این لایحه و جزئیات آن صورت گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: این لایحه و جزئیات آن پیش از کمیسیون در جلسه کمیته روابط خارجی کمیسیون هم مورد بررسی هم قرار گرفته بود و پس از تبادل نظر ها، اکثریت اعضای کمیسیون با این لایحه موافقت کردند.

عموئی همچنین اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۶ عضو ناظر سازمان همکاری شانگ‌های بوده که از سال گذشته روند عضویت دائم در این سازمان را آغاز کرده و لایحه مربوطه به عضویت را به مجالس ارسال کرده، که پس از تایید آن در کمیسیون امنیت ملی، گزارش کمیسیون در صحن علنی به رای گذاشته خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در ادامه گفت: دستور دوم کمیسیون، رفع ابهام از یک تبصره طرح تأسیس سازمان پدافند غیرعامل بود که روند رسیدگی آن هفته جاری در صحن علنی جریان داشت و یک مورد ابهام آن برای تعیین تکلیف به کمیسیون ارجاع شده بود.

وی افزود: در بررسی ابهام مطرح شده، کمیسیون، برای رفع ابهام رای داد که رئیس کمیته پدافند غیرعامل، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
آخه مگه شانگهای لولو خورخوره یا اژدهای چند سره که شورای امنیت ملی باید تایید کنه معلومه غربگداها بدجور نفوذ دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
در کار خیر حاجت و هیچ استخاره نیست
سازمان شانگهای یک سازمان بزرگ و در حال رشد و توسعه جهان است و عضویت کشورهای بزرگ و رو به رشد به نفع همه اعضا است
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۴۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
عضویت در سازمانهای بزرگ و خوب تجاری و صنعتی و انرژی جهان به نفع همه کشور عضو و قطبهای بزرگ و مستقل جهانی همچون چین و ایران و روسیه و هند و ....است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
مذاکره دیپلماتیک:
از رسانه ملی درخواست می‌شود که با مسؤلان مرتبط با ارزانی خانه و ماشین یا افزایش پرداختی مالی گزارش تهیه نمایند .چون یا باید داوطلب ارزانی باشد یا قانونی ارزانی باشد .
ارزانی خانه و ماشین نوعی نجات است. یا افزایش حقوق پرداختی مالی نوعی نجات است. اما گرانی و حقوق کم نوعی گرفتاری است . که مسؤلان در مسخره ترین حالت هستند. یا باید کمک رسان باشند یا نسبت به کاری که تخصص ندارند انصراف دهند. و شما می‌دانید این مانند مذاکرات دیپلماتیک با مسؤلان برای ارزانی و افزایش حقوق است و ثواب مذهبی معنوی دارد . این خدمات رفاهی مسؤلان باید در اخبار اعلام شود. خدمات رفاهی و معیشتی یک مسأله شخصی نیست و مخفی کاری آن اشتباه است. شبکه‌های خبری در خط مقدم مذاکرات دیپلماتیک عالی هستند .
وقتی شما ملتفت باشید مقامات صالح را متوجه هستید تکنولوژی مذهبی معنوی را .اگر سیاست بلد باشید بلدی هستید که نجات دهنده است .رتبه اول شما رسانه ملی هستید . مذاکرات دیپلماتیک شما رسانه ها نجات دهنده است . تحقیق یک وام خانه و توصیف یک لجبازی . به نظر شما اگر باشگاه خبرنگاران جوان در مقام نظر نویس بود چی می‌نوشت. در مورد این قضایای رفاهی و اقتصادی فعال باشد .کمک رسان هرگز ممیزی نیست.
آخرین اخبار