مشاور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

درخواست‌های وزارت مسکن برای صدور سند زمین‌های مازاد باید مستند به پلاک ثبتی و نقشه باشد

بهبهانی گفت:به درخواست وزارت مسکن در خصوص صدور سند برای زمین‌های مازاد که مستند به پلاک ثبتی و نقشه باشد در مدت زمان یک هفته رسیدگی می‌شود.

علی بهبهانی درباره اینکه چرا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فقط سند ۳ هزار و ۸۷۴ هکتار زمین مازاد دولتی را صادر کرده و مابقی اسناد صادر نشده است، اظهار کرد: از ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین مازاد دولتی فقط هزار و ۷۰۰ هکتار از درخواست‌هایی که وزارت مسکن از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور داشت دارای پلاک ثبتی و نقشه بوده و مابقی فاقد پلاک ثبتی و نقشه است.

وی افزود: صدور سند فرایندی دارد و طبق تکلیفی که داریم به محض اینکه وزارت مسکن سوابق را در اختیار سازمان ثبت قرار دهد اقدام به تغییر نام می‌کنیم بنابراین وزارت مسکن زمانی که درخواستی از سازمان ثبت دارد باید پلاک ثبتی را قید کند تا براساس سوابق حدنگاری به سراغ پلاک مدنظر برویم.

وی بیان کرد: زمانی که درخواستی بدون ذکر پلاک ثبتی باشد فرایند شناسایی پلاک ثبتی و تهیه نقشه طبق قانون برعهده سازمان ثبت نیست.

بهبهانی در ادامه گفت: طبق ماده ۹ قانون حدنگار کلیه دستگاه‌های دولتی مکلف بودند ظرف ۲ سال سوابق و نقشه‌ها را برای حدنگاری در اختیار سازمان ثبت قرار دهند در سامانه شمیم نیز یک سری کاربر‌هایی در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار داده می‌شود تا نسبت به ترسیم نقشه فعالیت خود را انجام دهند.

وی در ادامه گفت: سازمان ثبت به هر درخواست وزارت مسکن در خصوص صدور سند برای زمین‌های مازاد دولتی که مستند به پلاک ثبتی و نقشه شمیمی باشد نه تنها ظرف یک ماه بلکه در مدت زمان یک هفته رسیدگی می‌کند.

بهبهانی عنوان کرد: همکاران وزارت مسکن حتی اگر به اطلاعات ثبتی دسترسی نداشته باشند می‌توانند مختصات را ارائه دهند تا سازمان ثبت به راحتی شناسایی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار