تولد های نارس در آمریکا به بالاترین حد خود رسید

گزارشات نشان می‌دهد که بیش از ۱ مورد از هر ۱۰ تولد در آمریکا، زودرس هستند.

به گفته سازمان مارچ آو دایمز (March of Dimes) که بر سلامت مادران و نوزادان متمرکز است، نرخ تولد نارس اکنون به ۱۰.۵ درصد از کل تولد‌ها رسیده است که به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۷ رسیده است.

این بدان معناست که زنان آمریکایی در حال حاضر در یکی از خطرناک‌ترین کشور‌های توسعه یافته در جهان از نظر زایمان زندگی می‌کنند.

دکتر زاکبا هندرسون، معاون ارشد پزشکی و بهداشت و درمان شرکت March of Dimes، در بیانیه‌ای گفت: می‌دانیم که همه‌گیری بیماری هابر نحوه ارائه مراقبت‌های ارائه‌دهندگان تأثیر گذاشته است.

تعداد کم پرسنل ارائه دهنده خدمات درمانی و ترس از انتقال COVID-۱۹ فشار بیشتری به بیماران و پرسنل درمانی برای خروج از بخش زایمان وارد می‌کند، که ممکن است به افزایش استفاده از مداخلات مامایی مانند سزارین و زایمان زودرس کمک کرده باشد.

به طور کلی سال ۲۰۲۱، بیش از ۳۸۳۰۰۰ زایمان زودرس در آمریکا وجود داشته است که نژاد نقش مهمی در آن ایفا کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد که زنان سیاه‌پوست و بومیان آمریکا در مقایسه با زنان سفیدپوست ۶۲ درصد بیشتر مستعد زایمان زودرس در سال ۲۰۲۱ بودند.

نرخ تولد زودرس برای زنان سیاه‌پوست از ۱۴.۴ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۱۴.۷ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است، در حالی که برای زنان بومی آمریکا از ۱۱.۶ درصد به ۱۲.۳ درصد افزایش یافته است.

به گفته مارس آو دایمز، طبق برآورد آن‌ها، مراقبت‌های کافی در دوران بارداری برای بیش از ۲۱ درصد از زنان سیاه پوست و نزدیک به ۲۷ درصد از زنان سرخپوست آمریکایی/آلاسکا وجود ندارد.

جغرافیا نیز ممکن است در آمار نقش داشته باشد، زیرا برخی از مناطق آمریکا نرخ تولد زودرس بالاتری نسبت به مناطق دیگر دارند.

به عنوان مثال، در این گزارش آمده است که ۹ ایالت، آلاباما، آرکانزاس، جورجیا، کنتاکی، لوئیزیانا، می‌سی سی پی، اوکلاهاما، کارولینای جنوبی و ویرجینیای غربی، نمره "F" را کسب کردند. تنها یک ایالت، ورمونت، نمره A- را گرفت که بالاترین نمره ارائه شده است.

در واقع March of Dimes معتقد است، زایمان‌های سزارین «کم خطر» نیز بسیار زیاد است.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به طور کلی، نرخ زایمان سزارین از ۳۱.۸ درصد به ۳۲.۱ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است که تقریباً یک سوم کل زایمان‌ها را تشکیل می‌دهد.

در حالی که زایمان سزارین در شرایط پزشکی ضروری است، اما این شکل از زایمان یک جراحی به حساب می‌آید و خطرات طولانی مدت دارد.

استیسی استوارت مدیر عامل شرکت March of Dimes گفت: در حالی که نوزادان کمتری می‌میرند، اما تعداد بیشتری از آن‌ها خیلی بیمار و خیلی زود به دنیا می‌آیند که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مادام العمر شود.

استوارت افزود: زنان باردار مبتلا به کووید ۴۰ درصد بیشتر در معرض خطر زایمان زودرس هستند و ما می‌دانیم که زنان بیشتری حاملگی خود را با بیماری‌های مزمن شروع می‌کنند که می‌تواند خطر عوارض را در آن‌ها افزایش دهد.

از سیاستگذاران می‌خواهیم تا از هم‌اکنون برای پیشبرد قوانینی که به طور قابل‌توجهی سلامت مادران و نوزادان را بهبود می‌بخشد اقدام کنند.

 

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار