«اینجا باران می‌بارد» در شیراز به زیر چاپ رفت

اولین مجموعه داستانک جهادی گروه جهادی نادیان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در شیراز زیر چاپ رفت.

میثم محمدی سرپرست نویسندگان این کتاب نوانتشار گفت: این کتاب، مجموعه ایست از داستانک‌های جهادی، برگرفته از خاطرات وروایات گروه جهادی نادیان که به قلم گروهی از جهادی‌های اهل قلم نگاشته شده است.

او که پیش از این با نوشتن از بانوی شهید مدافع سلامت شیراز در کتاب پروانگی گوشه‌ای از فتوحات کرونا را روایت کرده بود، گفت: تیم نویسندگان این کتاب، جهادگرانی هستند که خود را مکلف به انعکاس هنری فعالیت‌های جهادی دیدند. آن‌ها تجربه زیسته خود را طی حدود دوسال آموزش مستمر در کارگاه داستانک نویسی به رشته تحریر درآورده و آنچه از زیبایی‌های این خدمت دیده‌اند را به زبان شیرین داستانک ماندگار کرده‌اند.

این نویسنده خوش ذوق که سرپرستی این جمع جهادی اهل قلم را به عهده دارد گفت: «اینجا باران می‌بارد» توسط انتشارات عصرصادق به چاپ رسیده و به زودی در پاتوق کتاب شیراز در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

این کتاب دومین محصول هنری گروه جهادی نادیان است که بیش ازیک دهه در مناطق هدف شیراز و روستا‌های استان فارس بصورت داوطلبانه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، درمانی، عمرانی و مشاوره وپژوهشی به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

او که پس از کارنامه درخشانش در حوزه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری به آموزش و نوشتن درباره فعالیت‌های جهادی گرایش داشته، در خصوص روند تولید این اثر توضیح داد: در ابتدای آشنایی با گروه نادیان یک مجموعه خاطراتی با بیش از صد خاطره جهادی در اختیار من قرار دادند که با الهام از این خاطرات داستان بنویسم. تعدادی از آن خاطرات را خواندم و مشتاق شدم که خودم یک سفر با آن‌ها همراه شوم.

بعد از آن تجربه شیرین، روایت آن اردوی چند روزه را نوشتم و به دوستان جهادی پیشنهاد دادم که بصورت هفتگی در کارگاه داستان نویسی جمع شویم و خود جهادی‌ها خاطرات‌شان را داستانک کنند. بعد از استقبال خوب مخاطبین از کتاب اینجا رودخانه‌ای جاریست تعدادی از جهادی‌ها که علاقمند به نوشتن بودند همت کردند و خاطرات خود و همسنگران جهادی‌شان را هنرمندانه ثبت و ضبط کردند.

محمدی گفت: خوشبختانه این مدل تولید محصول هنری به شیوه آموزش محور که پیش از این در کتاب «داستان یک انسان واقعی» تجربه کردیم نیز مورد توجه نهاد‌های فرهنگی قرارگرفته و مسیرجدیدی در عرصه تولیدات هنری شاهد بودیم.

کتاب اینجا باران می‌بارد با طراحی جالب توجهی در ۱۰۴ صفحه توسط نشر عصر صادق در آبان ماه ۱۴۰۱ همزمان با هفته گرامیداشت کتاب و کتابخوانی به چاپ رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار