فرار کودکان مهاجر از فرانسوی‌ها

بیش از نیمی از کودکان مهاجر غیرقانونی به اروپا، پس از لنگر انداختن قایق مهاجران در فرانسه فرار کردند.

خبرگزاری آرتی در گزارشی اعلام کرد که قایق بشردوستانه مهاجران با نام «اوشن وایکینگ» که به نجات پناهندگان و مهاجران کمک می‌کند به تازگی پس از اختلافات میان انگلیس و فرانسه در ساحل فرانسه لنگر انداخت و تخمین زده می‌شود حدود ۲۶ کودک که بدون همراه و سرپرست در این قایق بودند، به سرعت فرار کرده‌اند.

شورای بخش جنوبی کمون «وار» در فرانسه هم به دادستان این کشور اعلام کرد: «تخمین زده می‌شود از ۴۴ کودک که در این قایق بودند حدود ۲۶ نفر از آن‌ها فرار کرده‌اند. ۳ نفر از آن‌ها بدون دریافت خدمات اجتماعی فرار کردند و ۲۳ نفر دیگر هم پس از آن. البته این برای ماه قابل پیش‌بینی بود.»

به گفته این مقام فرانسوی، اغلب این کودکات اریتره‌ای بودند که مشخص بود در فرانسه نمی‌مانند، زیرا هدافشان کشور‌های شمالی‌تر در اروپا مانند هلند، لوکزامبورگ، سوئیس و آلمان است که خانواده یا آشنایانشان در آنجا زندگی می‌کنند.

در حال حاضر ۱۹۰ بزرگسال دیگر هم در این بندر از قایق خارج شدند، اما این کودکان برخلاف بزرگسال‌ها در محیطی با در‌های بسته نگهداری نشدند این مقام فرانسوی می‌گوید: «مأموریت ما محافظت از آن‌ها بود و ما نباید با آن‌ها مانند بازداشتی‌ها رفتار می‌کردیم. پناه دادن یک بخش از محافظت است و نباید آن را با محبوس کردن اشتباه گرفت.»

در سال جاری میلادی تاکنون حدود ۴۰ هزار نفر توانسته‌اند در قایق‌های کوچک از کانال مانش عبور کنند، از آنجا که سال گذشته این تعداد ۲۸ هزار و ۵۲۶ مهاجر بود، «ریشی سوناک» نخست‌وزیر کنونی انگلیس، تحت فشار است تا راهی برای مقابله با این مسئله پیدا کند. پیش از این وزرای کشور انگلیس در تلاش بودند تا پناهندگانی را که به این کشور می‌آیند، به کشور‌های آفریقایی از جمله رواندا اخراج کنند، اما سپس از اخراج پناهجویان به کشور‌های پاراگوئه، پرو و برزیل صحبت می‌شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار