لرستان میزبان ۲۰ هزار پرنده مهاجر جهان

معاون محیط‌زیست لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود در فصل مهاجرت، استان میزبان ۲۰ هزار قطعه پرنده مهاجر شود که با توجه به بارندگی‌های اخیر دستیابی به این مهم دور از انتظار نیست.

نبی‌اله قائدرحمت  معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی لرستان با اشاره به آغاز فصل حضور پرندگان مهاجر در تالاب‌ها و سد‌های لرستان، اظهار کرد: در فصل مهاجرت بیش از ۷۰ گونه از پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب‌ها و سد‌های استان حضور پیدا می‌کنند.

او بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در فصل مهاجرت، استان میزبان ۲۰ هزار قطعه پرنده مهاجر شود که با توجه به بارندگی‌های اخیر دستیابی به این مهم دور از انتظار نیست.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی لرستان با بیان اینکه سرشماری پرندگان در محدوده زمانی خاصی انجام می‌شود، افزود: این رویداد به صورت جهانی و از دی‌ماه شروع و تا بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

قائدرحمت، وضعیت تالاب‌های لرستان را خوب دانست و افزود: اگرچه تا قبل از بارندگی‌های اخیر، چند تالاب استان خشک شده بودند، اما با توجه به بارش‌های خوب اخیر، اکنون هیچ تالاب خالی از آب نداریم و همگی در وضعیت مطلوبی به سر می‌برند.

او بیان داشت: مهمترین تالاب‌های استان که میزبان پرندگان مهاجر هستند شامل تالاب‌های یازده‌گانه پلدختر، تالاب بیشه دالان بروجرد، تالاب تنودر و دریاچه گهر دورود، همچنین سد‌هایی از استان همچون سد ایوشان، حوضیان، مروک و رودبار در فصل مهاجرت میزبان پرندگانی از سراسر جهان خواهند بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.