۶۲ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه سلامت

در حال حاضر از یک میلیون نفر جمعیت چهارمحال و بختیاری،۶۲ درصد تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

علیرضا اصغرزاده سرپرست بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت سیزدهم دو هزار و ۳۶۰ نفر در مناطق محروم این استان که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار نداشتند، از خدمات بیمه سلامت برخوردار شدند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر از یک میلیون نفر جمعیت استان، ۶۲ درصد زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند و در دولت سیزدهم تلاش شده تا عشایر و مردم مناطق محروم از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

اصغرزاده افزود: در این راستا برای پوشش مناطق محروم استان در ۱۷ نقطه از همکاری مسئولان محلی در شناسایی افراد بدون بیمه استفاده شد و افرادی که بیمه ندارند می‌توانند با شماره گیری #۱۶۶۶* و با وارد کردن کد ملی خود از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: پوشش ۱۰۰ درصدی بیماران اوتیسمی و متابولیک از خدمات جدید بیمه سلامت در دولت سیزدهم است.


بیشتر بخوانید


اصغرزاده کمک به اجرای قانونی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را از دیگر برنامه‌های بیمه سلامت برشمرد و ادامه داد: در این راستا برای کمک به درمان ناباروری بیماران زیرپوشش بیمه سلامت، این نهاد با ماما‌های دارای پروانه مطب قرارداد منعقد کرده است و اقلام دارویی و خدمات سونوگرافی و پاراکلینیکی بیماران که جزو پروتکل‌های درمانی باشد را تا ۹۰ درصد پوشش می‌دهد.

وی، موسسات طرف قرارداد این نهاد در استان را ۵۸۰ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: مطالبات تمامی موسسات طرف قرار داد به روز پرداخت می‌شود و امسال ۳۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

اصغرزاده افزود: سامانه ۱۶۶۶ نیز برای دریافت پیشنهادات و یا گزارش تخلفات احتمالی بیمه‌شدگان پیش‌بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار