رزمندگان بسیج و سپاه در زمان جنگ آموزش ندیده بودند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:رزمندگان بسیج و سپاه در زمان جنگ آموزش ندیده بودند، ولی وقتی ندای امام به گوش رسید در حین جنگ و در زمان انجام تکلیف آموزش دیدند.

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس گفت:حضرت امام در سال ۴۲ عبارتی را گفتند به این مضمون که سربازان من در قنداق هستند و اثر وضعی در کلام امام وجود داشت و این سربازان از زمان دفاع مقدس و حتی امروز در میدان حضور دارند.

وی افزود: در اوایل انقلاب بلافاصله دشمنی‌ها بروز پیدا کرد و بهمن ۵۷ به انقلاب حمله کردند و فرصتی برای سازماندهی و آموزش و تسلیح نیرو‌ها نبود. رزمندگان بسیج و سپاه در زمان جنگ آموزش ندیده بودند، ولی وقتی ندای امام به گوش رسید در حین جنگ و در زمان انجام تکلیف آموزش دیدند.

فدوی تصریح کرد: سپاه بعد از پیروی انقلاب اسلامی توسط، ولی خدا تشکیل شد. روز ۸ اسفند سال ۶۵ اوج عملیات کربلای ۵ جلسه‌ای برقرار شد که به سپاه گفتند به دریا برو، زیرا در گفته بودند که جنگ غالب و مغلوب ندارد. در هیچ جای دنیا کسی جرات و توان طراحی عملیاتی، چون ولفجر ۸ را نداشت، اما سپاه توانست از رود اروند عبور کند. ما از ۱۰۵ تیپ عراق اسیر داشتیم و بسیاری شان کشته و زخمی داشت و در اینجا مشخص شد که جنگ غالب و مغلوب دارد، ولی غالب آن عراق نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: در سال ۶۵ آمریکایی‌ها مستقیما وارد جنگ شدند و به عراقی‌ها گفتند شما ایران را از دریا مورد حمله قرار دهید و ما هم ایران را می‌زنیم طوری که ایران نتواند دفاع کند. صادرات نفت ما تا حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد و از طرفی همه واردات ما را می‌زدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
لبیک گفتن این روزها بسیجیان هم هست اما باعث می شه ناجوانمردانه به دست اشرار و اراذل و اوباش و اغتشاش گر شهید بشن بدون اینکه بتوونن از خودشون دفاع کنند
آخرین اخبار