شناسایی ۱۲۰۰ هکتار سکونتگاه هدف بازآفرینی در زنجان

استان زنجان یک هزار و ۲۰۰ هکتار سکونتگاه هدف بازآفرینی دارد که از این مقدار ۷۵۰ هکتار سهم شهر زنجان است.

علی عباسی رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان گفت: برای توانمند سازی سکونتگاه‌ها تعریف پروژه‌های محرک توسعه در محلات هدف، برگزاری دوره‌های آموزشی برای ساکنین و دست اندرکاران حوزه بازآفرینی نیز انجام می‌شود.

علی عباسی افزود: در حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار محلات هدف بازآفرینی در استان زنجان وجود دارد که از این مقدار ۷۵۰ هکتار معادل نزدیک ۶۳ درصد سهم شهر زنجان است.

وی با بیان اینکه شهر زنجان دارای «هشت سکونتگاه» اسـت، گفت: همچنین «دو سکونتگاه در شهرستان ابهر» و «یک سکونتگاه در شهرستان قیدار» وجود دارد.

رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان ابراز کرد: به تبعیت از سیاست‌ها و تدابیر شرکت بازآفرینی که محوریت آن بر مبنای توانمند سازی است اقدامات خوبی در حال انجام است.

عباسی با بیان اینکه در برنامه اجرایی سالانه اعتبارات لازم در نظر گرفته می‌شود، افزود: برگزاری ستاد‌های شهرستانی و استانی بازآفرینی، برگزاری کار گروه‌های ذیل ستاد استانی، تدوین برنامه اقدام مشترک با مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان، در خصوص منطقه کوی فلسطین ابراز داشت: در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان زنجان دستور ساماندهی این محله داده شد که در این راستا کارگزار انتخاب شده است.

عباسی بیان داشت: برای کوی فاطمیه که جزو سکونتگاه‌ها می‌باشد نیز برنامه ساماندهی در مرحله برنامه ریزی می‌باشد.

وی گفت: به زودی احکام و نیز تکالیف روسا و دبیران ستاد‌های شهرستانی شهرستان‌های ابهر، خدابنده، زنجان و قیدار توسط استاندار ابلاغ خواهد شد.

رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان، با تاکید بر اینکه مطالعه سرانه‌های خدماتی در سکونتگاه‌ها توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام گرفته است، گفت: در این راستا کمبود سرانه‌های خدماتی در بخش‌های مختلف احصا شده است.

عباسی افزود: این سرانه‌ها در بخش‌های «آموزشی»، «تجاری و خدماتی»، «بهداشتی و درمانی»، «فرهنگی و مذهبی»، «ورزشی»، «جهان گردی و پذیرایی»، «اداری و انتظامی»، «حمل و نقل، انبار و پارکینگ»، «تاسیسات و تجهیزات شهری»، «صنایع و کار گاه» و «فضای سبز» در سکونتگاه‌ها احصاء شده است.

وی با بیان اینکه در سکونتگاه‌ها کمبود سرانه خدماتی داریم، افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان کمبود سرانه‌ها در بخش‌های مختلف را به دستگاه‌های متولی اعلام کرده است.

وی از برگزاری «دوره‌های توانمند سازی برای ساکنین سکونتگاهها» با محوریت اشتغالزایی خبر داد و افزود: این دوره‌های آموزشی برای ساکنین این محلات از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.