آغاز رقابت‌های ورزشی دانش‌آموزان فارس در شیراز

مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم فارس در ۵ رشته و در گروه‌های دختران و پسران، در شیراز آغاز شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس در حاشیه این مسابقات گفت: این دوره از مسابقات ورزشی دانش آموزان دوره متوسطه دوم استان، در رشته‌های بسکتبال، والیبال، فوتسال و دو میدانی و فوتبال آغاز شده است.

سید کاظم حسینی با بیان اینکه در این دوره از رقابت‌ها دختران در ۴ و پسران در ۵ رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند، گفت: در مسابقات ورزشی رده استانی، ۲۱۰۰ دانش آموز شرکت خواهند داشت.

حسینی ضمن یادآوری اینکه این مسابقات با عنوان "یادواره شهدای مدارس زینبیه و ثارالله میانه و شهدای حرم شاهچراغ (ع) " برگزار می‌شود، گفت: در این دوره مسابقات پسران در مجموعه ورزشی امام علی علیه السلام و دختران در مجموعه ورزشی نرجس شیراز به رقابت می‌پردازند.

او گفت: در رشته فوتبال که ویژه پسران است، مسابقات به صورت قطبی در شهرستان‌های؛ مرودشت، کازرون، لارستان، فسا، فیروزآباد، ناحیه ۳ و ۴ و منطقه قادرآباد برگزار می‌شود.

حسینی با یادآوری اینکه این دوره از مسابقات ورزشی پیوست فرهنگی دارد، گفت: این پیوست شامل اقامه نماز جماعت، مسابقه کتابخوانی، برپایی جنگ شادی، معرفی شهید شاخص و ...، خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزان برگزیده این مسابقات در قالب تیم منتخب استان، دهه فجر امسال در سطح ملی به رقابت خواهند پرداخت و البته فارس هم میزبان رشته‌های والیبال و بسکتبال است.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش نیز گفت: در مسابقات کشوری رشته‌های والیبال و بسکتبال که در شیراز بر گزار می‌شود بیش از ۲ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه دوم از سراسر کشور حضور خواهند داشت.

ابوذر زیدآبادی نژاد گفت: پس از دوسال وقفه و تعطیلی مدارس که بر اثر کرونا اتفاق افتاد این مسابقات با هدف ایجاد نشاط، شادابی و تقویت روحیه همدلی در دانش آموزان برگزار می‌شود.

زیدآبادی نژاد گفت: در اولین روز این مسابقات دانش آموزان پسر رشته بسکتبال در سالن امام علی علیه السلام و دانش آموزان دختر در مجموعه ورزشی نرجس شیراز مسابقات ورزشی مرحله استانی را آغاز کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار