حملات جنگنده های ترکیه به شمال سوریه

ترکیه مواضع نیروهای کُرد و همچنین برای نخستین بار یک پایگاه مشترک قسد و آمریکا را در شمال سوریه هدف قرار داد.

رسانه‌های سوریه اعلام کردند، جنگنده‌های ترکیه پنج بار مواضع نیرو‌های موسوم به سوریه دموکراتیک (قسد) را در روستای المکمن در حومه دیرالزور سوریه بمباران کردند.

خبرنگار شبکه الجزیره هم از بمباران گسترده ترکیه علیه مواضع نیرو‌های سوریه دموکراتیک در مناطق تل رفعت، الشیخ عیسی و حومه عین العرب خبر داد.

منابع محلی هم گزارش دادند، دو تن از عناصر وابسته به نیرو‌های سوریه دموکراتیک بر اثر حملات هوایی ترکیه به مواضع آنان در تل زیوان در حومه القامشلی کشته شدند.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز گزارش داد: ​ نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد) اعلام کرد ترکیه یکی از مواضع ائتلاف بین المللی و در نزدیکی نیرو‌های روسیه در سوریه را هدف قرار داده است.

ترکیه نخستین بار پایگاه مشترک قسد و آمریکا را هدف قرار داد

ارتش ترکیه نخستین بار یک پایگاه مشترک نیرو‌های سوریه دموکراتیک «قسد» و ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا در سوریه را هدف قرار داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، پهپاد‌های ارتش ترکیه نخستین بار به یک پایگاه مشترک عناصر مسلح قسد و ائتلاف بین المللی در سد الحسکه در شمال غرب این شهر را حمله کردند. در این حمله دو نفر از عناصر مسلح قسد کشته و سه نفر زخمی شدند.

توپخانه ارتش ترکیه هم دو روستای «شیخ علی» و «قبور القراجنه» در شمال شهر تل تمر در شمال استان الحسکه سوریه را هدف قرار داد. شهر تل رفعت و فرودگاه نظامی منغ در شمال استان حلب هم هدف حملات توپخانه‌ای ارتش ترکیه قرار گرفت.

در مقابل، هفت موشک شلیک شده از مناطق در کنترل عناصر مسلح قسد در شمال استان حلب به داخل خاک ترکیه و نزدیک مرز‌های سوریه اصابت کرد. بر اثر حمله عناصر مسلح قسد به مرکز شهر اعزاز در شمال استان حلب با موشک‌های گراد چهار نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.

پیشتر شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: در حمله توپخانه‌ای نیرو‌های سوریه دموکراتیک، قسد، به مرکز شهر اعزاز در شمال حلب سوریه که تحت کنترل گروه مسلح موسوم به ارتش ملی است، چهار نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار