جام جهانی بلای جان بازیکنان

برخی از بازیکنان تیم‌های حاضر در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به دلیل مصدومیت‌های سنگین قادر به همراهی تیم خود در ادامه مسابقات نخواهند بود.

رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ۲۹ آبان ماه با دیدار تیم‌های ملی فوتبال قطر و اکوادور رسما آغاز شد تا مهم‌ترین تورنمنت ورزشی جهان استارت بخورد.

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب تیم ملی انگلیس شد تا سنگین‌ترین شکست تاریخ ایران با هدایت کارلوس کی روشی رقم بخورد که برای نتیجه گرفتن بهتر با ایران در مقابل حریفان جانشین دراگان اسکوچیچ شده بود. علاوه بر باخت سنگینی که مقابل انگلیس متهمل شدیم، مصدومیت بد موقع علیرضا بیرانوند برای کادرفنی تیم ملی گران تمام شد.

بیرانوند در دقایق آغازین بازی پس از برخورد با سید مجید حسینی از ناحیه بینی و فک به شدت آسیب دید به نوعی کی پس از حضور کادرپزشکی باز هم قادر به ادامه بازی نشد و با ناراحتی شدید مجبور به ترک زمین شد تا حسین حسینی جایگزین وی شود و نتیجه تلخی را تجربه کند. فدراسیون جهانی فوتبال در رقابت‌های جام جهانی قانون جدیدی را وضع کرده که در آن اگر بازیکن از ناحیه جمجمه و سر و صورت به شدت آسیب ببیند باید فورا زمین را ترک کند و آن تعویض برای تیم‌ها محسوب نخواهد شد که این موضوع در مورد مصدومیت بیرانوند برای تیم ملی ایران رخ داد و کی روش توانست در مقابل انگلیس ۱+۵ تعویض داشته باشد.

در دیدار روز گذشته تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و عربستان سعودی نیز اتفاقی مشابه برای یاسر الشهرانی مدافع با تجربه عربستانی رخ داد. در حالی که بازی به دقایق پایانی خود نزدیک می‌شد در برخورد العویس دروازه بان عربستان با یاسر الشهرانی، این بازیکن به شدت از ناحیه فک و صورت آسیب دید به طوری که قادر به حرکت نشد و با حضور فوری کادر پزشکی به داخل زمین با برانکارد مخصوص به بیرون از زمین هدایت شد. پس از پایان بازی که با پیروزی تاریخی عربستان همراه شد، اما مصدومیت الشهرانی باعث ناراحتی اهالی فوتبال شد. برخی از خبرگزاری‌ها خبر دادند که درخواست فدراسیون فوتبال عربستان الشهرانی با جت شخصی فورا به کشور آلمان سفر کرد تا عمل جراحی روی صورت او انجام گیرد.

در آخرین دیدار شب گذشته تیم های فوتبال فرانسه و استرالیا رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه ۴ بر یک به سود تیم فرانسه به پایان رسید. اما این شادی دوام زیادی برای کادرفنی تیم فرانسه نداشت چرا که  لوکاس هرناندز مدافع تیم ملی فرانسه از ناحیه رباط صلیبی پا دچار پارگی شد و رقابت های جام جهانی را از دست داد. هرناندز دومین بازیکن تیم فرانسه استکه در رقابت های جام جهانی به دلیل مصدومیت ادامه بازی ها را از دست خواهد داد؛ پیش از او، کریم بنزما برنده توپ طلا نیز به دلیل مصومیت در اردوی تیم فرانسه در قطر، مسابقات جام جهانی را از دست داد.

این طور که نشان داده رقابت‌های جام جهانی قطر نشان داده که بازیکنان با مصدومیت‌های سنگینی رو به رو خواهند شد و باید دید در ادامه این مسابقات باز هم شاهد مصدومیت‌های سنگین بازیکنان خواهیم بود یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
خیلی بده برخورد کنن به هم
برا این که به توپ نگاه میکنن و حواسشون دیگه به اطراف نیست که کی هست کی نیست یه کوچولو هم باید موظب برخورداشون باشن خیلی خطرناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
آخر عاقبت فوتبال
آخرین اخبار