افزایش ۲ برابری پرونده‌های معاملات در آذربایجان شرقی

معان قضایی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از افزایش ۲ برابری آمار پرونده‌های معاملات مسکن، زمین و خودرو در استان خبر داد.

آقای فیض الهی در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: در برخی موارد تشریفات دادرسی روند رسیدگی به پرونده‌ها را زمانبر و دچار مشکل کرده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تنها ۵۹ هزار فقر پرونده به علت توهین ساده طرفین تشکیل شده است و پرونده‌های تشکیل شده به دلیل توهین در رتبه نخست قرار دارد.

معان قضایی رئیس کل دادگستری استان گفت: تلاش برای فرهنگ سازی افزایش آستانه تحمل شهروندان، پیشگیری و فرهنگ سازی و آموزش بهترین را برای کاهش پرونده‌های قضایی است.

امام جمعه مراغه هم گفت: وحدت و همدلی عامل برهم خوردن برنامه‌های از پیش تعیین شده دشمنان انقلاب اسلامی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با قدردانی از تلاش‌های نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی افزود: امنیت بزرگترین نعمت برای کشور است و باید قدردان این امنیت کشور باشیم.

وی در ادامه با اشاره به شغل سخت قضاوت گفت: قضاوت و جاری کردن عدالت و صدور حکم از امور بسیار سخت در جامعه است.

رئیس دادگستری مراغه نیز در این مراسم گفت: از ابتدای امسال به ۹۰ درصد پرونده‌ها در دادگستری مراغه رسیدگی شده شده است.

آقای خاکپور افزود: در هشت ماه گذشته ۳۰ هزار پرونده وارد دادگستری مراغه شده و از این تعداد ۲۸ هزار ۷۰۰ پرونده رسیدگی و تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: قانون چک با وجود مزایای خوب موجب افزایش پرونده‌های دادگستری شده است و ماهانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ پرونده اضافه ثبت و وارد دادگستری شده است.

در این مراسم از تلاش‌های ۵ ساله آقای نجد قدردانی وآقای  نعمتی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مراغه معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار