بازدید تولیت آستان قدس رضوی از بیمارستان منتصریه مشهد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بهترین خدمت، بازیافتن سلامتی و دریافت زندگی دوباره است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در بازدید از بیمارستان منتصریه با تشکر از کادر درمان این بیمارستان گفت:  بیمارانی که از پیوند اعضا بهره‌مند شدند،خدا را شاکر باشند که خدا عمر دوباره به آن‌ها عنایت کرده است.

او  همچنین در دیدار با خانواده‌های بیماران مرگ مغزی و دریافت کنندگان عضو، با ابراز همدردی با خانواده‌های اهداکنندگان افزود: اجر این مصیبت‌ها با خداست و باید تسلیم امر خدا بود.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به خانواده‌های بیماران مرگ مغزی ادامه داد: شما با اهدا اعضای عزیزانتان به انسان‌های دیگر، زندگی دوباره به آن‌ها بخشیدید و هیچ چیزی مانند این عمل، خداوند را خوشحال نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی بیان کرد: هیچ چیزی پیش خداوند، عزیزتر از مخلوق نیست و خداوند بیشتر از هر کسی بندگانش را دوست دارد، به همین دلیل همه عالم را خداوند برای بندگانش خلق کرده است.

 ابراهیم خالقی مسئول مرکز فراهم آوری و اهدا عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در دیدار گفت: واقف بیمارستان منتصریه، خانم احترام السلطنه قهرمان است که در سال ۱۳۲۷ هجری شمسی آن را وقف آستان قدس رضوی کرد.

او افزود: در سال ۱۳۸۴ آستان قدس رضوی این بیمارستان را در ۶ طبقه بازسازی کرد و به دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل داد.

مسئول مرکز فراهم آوری و اهدا عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره انجام پیوند‌های «کلیه»، «کبد»، «کلیه و کبد»، «کلیه و پانکراس» و همچنین «کبد و پانکراس» در این بیمارستان ادامه داد: یکی دیگر از بخش‌های بیمارستان پیوند مغز استخوان است که تاکنون بیش از ۲۹۰ مورد پیوند مغز استخوان انجام شده است.

خالقی بیان کرد: علاوه بر این، ۲۱ نوع بیماری با پیوند مغز استخوان درمان شده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.