مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد:

۳۰ دستگاه واگن خط سوم قطار شهری مشهد تامین شد

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: ۶ رام قطار شامل ۳۰ دستگاه واگن خط سوم متروی این کلانشهر تامین شده و آماده آزمایش و بهره برداری است.

کیانوش کیامرز افزود: شهرداری مشهد برای تامین واگن های مورد نیاز خط دوم مترو مشهد، قراردادی با یک شرکت چینی برای تامین ۱۰۰ دستگاه واگن منعقد کرد.

وی اضافه کرد: ۷۰ دستگاه از این تعداد با بهره برداری خط دوم در اختیار قرار گرفت و وارد مدار بهره برداری شد و ۳۰ دستگاه دیگر نیز به مشهد تحویل داده شده که گروهی از مهندسان چینی سیگنالینگ این قطارها را طی ۱۰ روز آینده نصب می کنند.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: این قطارها مازاد نیاز خط دوم هستند از این رو تا زمان بهره برداری از بخش اول خط سوم مترو، در خط دوم به مرحله آزمایش خواهند رفت تا پس از آن در خط سوم به بهره برداری برسند.

کیامرز افزود: ۶۰ دستگاه واگن نیز برای خط یکم متروی کلانشهر مشهد نیاز است که باید هر چه سریعتر تامین شود.

وی اضافه کرد: از سال ۹۸ وزارت کشور اعلام کرد که دولت باید واگن های مورد نیاز خطوط قطارشهری را تامین کند و برای خطوط قطارشهری مشهد نیز دولت عهده دار تامین ۱۵۰ دستگاه واگن شد اما تا کنون این واگن ها تامین نشده است که پیگیری ها برای تامین واگن مورد نیاز این خطوط مترویی ادامه دارد.

۲۲ آبان ماه امسال، تفاهمنامه همکاری میان شهرداری مشهد و شرکت ذوب آهن اصفهان (نخستین تولید کننده ملی ریل) برای تامین ریل ملی مورد نیاز خطوط سوم و چهارم قطارشهری مشهد منعقد شد که اطلاعات تکمیلی را در این لینک می توانید دنبال کنید.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد این شهر، اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.