کیم جونگ اون:

کره شمالی قصد دارد بزرگترین قدرت هسته‌ای جهان شود

رهبر کره شمالی اعلام کرد هدف نهایی پیونگ یانگ این است که قدرتمندترین نیروی هسته‌ای جهان را در اختیار داشته باشد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) امروز (یکشنبه) گزارش داد: کیم جونگ اون تاکید دارد که کره شمالی به دنبال دستیابی به قدرتمندترین نیروی هسته‌ای جهان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رهبر کره شمالی گفت: هدف از ایجاد نیروی هسته ای، حفاظت مطمئن از منزلت و حاکمیت دولت و مردم است و هدف نهایی آن برخورداری از قدرتمندترین نیروی راهبردی جهان است، نیروی مطلقی که در طول این قرن بی سابقه بوده است.

وی موشک هواسونگ-۱۷ را «قدرتمندترین سلاح راهبردی در جهان» خواند و گفت: این موشک عزم و توانایی کره شمالی را برای ایجاد قدرتمندترین ارتش در جهان نشان می‌دهد.

رهبر کره شمالی بدون اشاره به جزئیات بیشتری، افزود: دانشمندان کره شمالی جهش قابل توجهی در توسعه فناوری نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر موشک‌های بالستیک داشته اند.

پرتاب این موشک با بردی که می‌تواند به قاره آمریکا برسد، واشنگتن را بر آن داشت تا خواستار صدور بیانیه رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی شود و این کشور را مسئول آزمایش‌های موشکی خود که قطعنامه‌های شورای امنیت آن را ممنوع کرده است، بداند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه دیگری اعلام کرد: کمیته دائمی مجمع عالی خلق کره شمالی به موشک هواسونگ-۱۷ عنوان «قهرمان کره شمالی و مدال ستاره طلایی و نشان درجه یک پرچم ملی» را اعطا کرد، زیرا این موشک به وضوح به کل جهان ثابت کرد که جمهوری خلق دموکراتیک کره، یک قدرت هسته‌ای کامل است.

کره شمالی

موشک کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۱:۱۵ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
سلام وقتی حیوانات درنده خویی مثل صهیونیست های خونخوار و امریکای جنایتکار که حتی به هواپیمای مسافربری و آوارگان رحم نمی کند یا وهابی های احمقی که مردم یمن را به خاک و خون می کشد . باید قدرت هسته ای بازدارنده در مقابل چنین وحشی هایی آماده نمود . ایران نیز باید قدرت دفاعی هسته ای خود را تکمیل کند تا دشمن فکر تجاوز به خود ندهد
آخرین اخبار