انتقاد فرماندار از پرداخت نشدن بیمه محصولات کشاورزی در هشترود

فرماندار هشترود از پرداخت نشدن بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان هشترود انتقاد کرد.

آقای توری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بیمه محصولات کشاورزی از مسئولان بیمه استان آذربایجان شرقی نسبت به عدم پرداخت بیمه محصولات کشاورزی و باغی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه عدم پرداخت به موقع بیمه باعث شده کشاورزان رغبت چندانی به بیمه محصولات خود ندارند.

آقای توری با بیان اینکه شهرستان هشترود رتبه اول در سطح بیمه در استان را داراست گفت: ۵۰ هزار هکتار از انواع محصولات در این شهرستان زیر چتر بیمه قرار گرفته و در برخی موارد متاسفانه ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت محصول ناشی از تنش خشکسالی و سرمازدگی و در برخی موارد هم طوفان شن داشتیم ولی بیمه تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی گفت: تاکنون هیچ وجه و خسارتی به کشت نخود در شهرستان پرداخت نشده و نخودکاران از بیمه کردن محصولات خود امتناع می‌کنند.

آقای توری افزود: بیمه اعلام می‌کند امسال اعلام خسارت بیمه کشاورزان به صورت ماهواره‌ای انجام شده است که اینکار در این شهرستان با توجه به اینکه کشاورزان اصلا خبری از برآورد ندادند صورت گرفته و این کار غیرکارشناسی است.

فرماندار هشترود گفت: این شهرستان انبار تولید گندم و انبار غله استان است و نزدیک به ۳۰ درصد گندم استان را تامین می‌کند که باید نگاه ویژه به بحث کشاورزی منطقه شود چون اکثر شغل مردم کشاورزی است.

وی از حضور نیافتن مسئول بیمه استانی در این جلسه هم انتقاد کرد و خواستار حضور وی در شهرستان برای پاسخگویی به کشاورزان و دستور پرداخت خسارت تا ۲۰ روز آینده به کشاورزان منطقه  شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار