هر کیلو مرغ در بازار مازندران چند؟

قیمت مرغ به دلیل کاهش ۳۰ درصدی تقاضا به کمتر از نرخ مصوب رسیده است.

قیمت مرغ پس از اصلاح ارز ترجیحی به ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و مدتی بعد با انتقاد تولید کنندگان هر کیلوگرم ۶۳ هزار تومان مصوب شد، اما این نرخ در بازه‌های زمانی متفاوت با تغییر عرضه و تقاضا دستخوش تغییر شد و گاهی بالاتر از نرخ مصوب و گاهی پایین‌تر از نرخ به دست مصرف کنندگان می‌رسید.

کامران هاشمی رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار مازندران پایین‌تر از نرخ مصوب است و هر کیلوگرم ۵۴ هزار تومان دست مصرف کننده می‌رسد.

او افزود: نرخ فعلی مرغ ۹ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب است.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، کاهش ۳۰ درصدی تقاضا در بازار مرغ، افزایش جوجه ریزی در مازندران و افزایش عرضه مرغ‌های منجمد را عامل کاهش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و ادامه داد: مشکلی در تولید و عرضه مرغ در استان وجود ندارد و بازار شرایط مطلوبی دارد.

بر اساس گزارش جهاد کشاورزی روزانه ۳۰۰ تن مرغ در مازندران مصرف می‌شود.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران در خصوص قیمت تخم مرغ نیز گفت: قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار مازندران با افزایش ۵ هزار تومانی به ۹۵ هزار تومان رسیده است.

او افزود: تقاضا برای مصرف تخم مرغ افزایش داشته سبب برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا شده است که پیش بینی می‌شود با توجه به افزایش تولید و ذخیره‌سازی، بازار دوباره آرام بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار