سرمایه‌گذاران فرآوری گل نرگس در خراسان جنوبی حمایت می‌شوند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اگر در استان بخش خصوصی یا بهره‌بردار درخواست و توانایی انجام فرآوری گل نرگس را داشته باشد، حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

اکبری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سطح زیرکشت گل نرگس در خراسان جنوبی ۴۰ هکتار است که بیشترین سطح زیرکشت مربوط به شهرستان خوسف با ۲۵ هکتار و بعد شهرستان طبس با ۱۴.۵ هکتار است.

وی ادامه داد: همچنین سربیشه هم در چند سال اخیر در زمینه کشت گل نرگس ورود پیدا کرده و در این شهرستان نیز هفت دهم هکتار گل نرگس کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰ میلیون شاخه گل نرگس از نرگس‌زار‌های خراسان جنوبی برداشت شود و سطح زیرکشت نرگس در سال جاری در استان نیم هکتار افزایش یافته است.

اکبری افزود: ارزش گل نرگس تولیدی استان با احتساب شاخه‌ای ۲ هزار تومان، ۴۰ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: گل نرگس تولیدی این استان به تهران، اصفهان، زاهدان و مشهد برای فروش ارسال و بیشتر تلاش می‌شود که گل نرگس به استان‌های همجوار ارسال شود چرا که در زمینه فروش گل نرگس بسته‌بندی، نگهداری، ماندگاری و ارسال مهم است و هرچه مسافت نزدیک‌تر باشد، گل بهتری به دست مشتری می‌رسد.

اکبری گفت: شرایط اقلیمی خراسان جنوبی، آب، هوا، تغذیه و کود‌های حیوانی باعث شده کیفیت گل نرگس تولیدی خراسان جنوبی بهتر باشد که مزیتی برای استان است از طرفی شرایط آب و هوایی گرم و خشک استان میزان بهره‌وری و تولید را نسبت به سایر استان‌هایی که گل نرگس دارند، کمتر می‌کند.

وی بیان کرد: برداشت گل نرگس در خراسان جنوبی از اواخر آبان آغاز شد و در صورتی که شرایط جوی استان مساعد باشد تا نیمه اسفند ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر و ابتدای فصل برداشت، کشاورزان در زمینه فروش گل نرگس مشکلی ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.