ایمن سازی بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سبک عشایری احمد فداله دزفول

۳۰ نیرو متخصص واکسیناتور فنی استان بمدت ۱۰ شبانه روز اقدام به ایمن سازی و واکسیناسیون دام‌ها موجود در منطقه بر علیه بیماری‌های تب مالت، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و هاری اقدام می‌نمایند.

رضا اسدی معاون سلامت دامپزشکی خوزستان گفت: در راستای اهداف سازمان دامپزشکی کشور در خصوص پاک سازی مناطق سخت گذر و کم برخوردار مناطق عشایری کشور و ایجاد منطقه عاری از بیماری، اداره کل دامپزشکی استان خوزستان با یک برنامه ریزی مشخص سالیانه نسبت به ارائه خدمات بهداشتی به عشایر اقدام می‌نماید.

معاون سلامت دامپزشکی خوزستان می گوید: کوچ بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سبک در فصل کوچ به منطقه احمد فداله و برای حفظ سرمایه عظیم دامی عشایر عزیز، ۳۰ نیرو متخصص واکسیناتور فنی استان بمدت ۱۰ شبانه روز اقدام به ایمن سازی و واکسیناسیون دام‌ها موجود در منطقه بر علیه بیماری‌های تب مالت، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و هاری اقدام می‌نمایند.

 اسدی هدف از اجرای این رزمایش را ارائه خدمات بهداشتی دامپزشکی به دورترین نقطه عشایری استان عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته مطمعنا می‌توانیم در طی ۱۰ شبانه روز به اهداف از پیش تعیین شده خود که در اولویت اول ایمن سازی دام‌های سبک در منطقه بر علیه بیماری‌های واگیر دار دامی و مشترک بین انسان و حیوان است برسیم.

به گفته او ما معتقدیم که واکسیناسیون به تنهایی نمی‌تواند از بروز بیماری جلوگیری نماید لذا دوره‌های آموزشی و ترویجی به صورت چهره به چهره توسط کارشناسان نیز صورت می‌پذیرد.

اسدی می گوید: با هدف و رویکرد کنترل بیماری‌های دامی و مشترک در مناطق عشایری می‌توان به رونق صادرات کالا‌های کشاورزی در حوزه دامپزشکی نیز کمک کرد که این موجبات توسعه پایدار در این مناطق محروم و بواسطه آن به تقویت جمعیت سرمایه دامی در این مناطق نیز کمک می‌شود.

برچسب ها: واکسن دام ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.