خانه خلاق دانش آموزی در قزوین راه اندازی می‌شود

رییس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: به زودی اولین خانه خلاق دانش آموزی استان راه اندازی می‌شود.

احمدی رییس پارک علم و فناوری استان   از راه اندازی خانه خلاق دانش آموزی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه نگاه ما باید به دوران پیش از دانشجویی معطوف شود، دوران مدرسه می‌تواند فرصت طلایی برای بسترسازی و خلاقیت دانش آموزان باشد بنابراین مرکز رشد و خانه خلاق دانش آموزان را با آموزش و پرورش استان برنامه ریزی کردیم .

وی افزود: همچنین در بحث کشاورزی تفاهم نامه مرکز نوآوری کشاورزی دانش آموزی در استان در حال انجام است که هدف آن دانش بنیان سازی هنرستان‌های کشاورزی در استان می‌باشد و در آن به نوعی کشاورزی برای دانش آموزی تدریس و عملیاتی می‌شود.

 رییس پارک علم و فناوری استان قزوین  در ادامه از راه اندازی چهار پردیس علم و فناوری در استان خبر داد و گفت: مراکز رشد و پردیس‌های فناوری در دانشگاه‌ها با مشارکت پارک علم و فناوری استان توسعه می‌یابند.

جعفر احمدی افزود: پارک‌های علم و فناوری، به عنوان یک سازمان و با هدف افزایش ثروت در جامعه از طرف متخصصان حرفه‌ای مدیریت می‌شوند تا جریان دانش و فناوری را میان دانشگاه‌ها، مؤسسه‌های تحقیق و توسعه، شرکت‌های خصوصی و بازار به حرکت درآورند.

وی با بیان اینکه امروزه در دنیا توسعه در کشور‌ها به عنوان عامل ایجاد قدرت محسوب می‌شود، افزود: حدود ۵۰ سال پیش توسعه بر مبنای دانایی شکل گرفت و پیشران‌های آن فناوری و نوآوری، نیروی انسانی کار آفرین و واحد‌های تحقیق و توسعه هستند و در ده‌های اخیر نیز نگاه و مأموریت دانشگاه‌های به سمت کارآفرینی و اشتغال‌زایی تغییر کرد.

این مسوول ادامه داد: طی دو دهه گذشته نیز در کشور ما این نگاه شکل گرفت که دانشجویان را توانمند و کار آفرین تربیت کنند که در این راستا مجموعه پارک‌ها و مراکز رشد آمادگی کامل در جهت ارائه خدمات به گروه‌ها و شرکت‌های فناور و نوآور را دارند.

احمدی با بیان اینکه استان قزوین به لحاظ مراکز رشد شهرستانی جزو سه استان پایین کشور است، افزود: طی ۲ هفته گذشته موفق به دریافت مجوز اولین مرکز رشد واحد‌های فناور شهرستانی در آبیک با همکاری پارک علم و فناوری استان و دانشگاه غیاث الدین شدیم که مأموریت منطقه‌ای و شهرستانی دارد.

رییس پارک علم و فناوری استان قزوین ادامه داد: همچنین در شهرستان البرز با سازمان بسیج علمی پژوهشی فناوری استان توافق و تفاهم نامه‌ای امضا شد که با حمایت معاونت فناوری رییس جمهور و پارک علم و فناوری استان مرکز رشد شهرستان البرز قبل از پایان سال راه اندازی شود و فرایند اخذ مجوز مراحل قانونی خود را طی می‌کند.

وی افزود: در خصوص شهرستان بویین زهرا دانشگاه آزاد این شهرستان بستر مناسبی دارد و با توافق پارک علم و فناوری استان، مرکز رشد فناوری این شهرستان نیز در دستور کار قرار گرفت و در شهرستان تاکستان نیز با همکاری دانشگاه پیام نور استان مذاکراتی شده و در حال انعقاد تفاهم نامه هستیم تا پایان سال مرکز رشد واحد‌های فناور در تاکستان راه اندازی شود.

احمدی یاد آور شد: در مجموع چهار مرکز رشد واحد‌های فناوری در استان شکل می‌گیرد تا تمرکز زدایی از شهر قزوین به شهرستان‌های استان صورت گیرد و در خصوص برنامه‌های زیرساختی و اکوسیستم استان، موضوع پردیس‌های علم و فناوری جزو اولویت‌های اصلی پارک است و چهار پردیس علم و فناوری درحال شکل گیری و راه اندازی می‌باشد که یکی از این پردیس‌ها با دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) مشترک بود که تفاهم نامه آن امضا شده است.

وی تصریح کرد: پردیس دوم به صورت مشترک با دانشگاه آزاد قزوین در حال انجام است که با توجه به اینکه مرکز نوآوری سینتک و مرکز رشد دانشگاه آزاد قزوین پتانسیل زیرساختی خوبی دارد بنابراین این پردیس مشترک می‌تواند توسعه اکوسیستمی خوبی را در استان ایجاد کند.

احمدی با اشاره به ایجاد پردیس‌های تخصصی در استان، پردیس نوآوری فناوری کشاورزی را نام برد و افزود: با توجه به پیشرو بودن استان در موضوع کشاورزی راه اندازی این پردیس با مشارکت سازمان کشاورزی و مرکز تحقیقی استان در دستور کار قرار دارد و می‌تواند پتانسیل خوبی را برای دانش بنیان‌های کشاورزی استان به دنبال داشته باشد.

این مسوول اضافه کرد: پردیس چهارم، پردیس سلامت استان است که با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حال راه اندازی است و دانشگاه علوم پزشکی قرار شد امسال بحث هم افزایی و ایجاد ساختمان برای این پردیس را در دستور کار قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار