احیای ۸۰ واحد تولیدی راکد تا پایان سال جاری در اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل از تلاش برای احیای ۸۰ واحد تولیدی راکد تا پایان امسال در استان خبر داد.

یاسر عبداللهی عابد با اشاره به برنامه‌ریزی برای احیای ۸۰ واحد تولیدی راکد طی سال جاری در استان اردبیل و احیای ۵۳ واحد از آن‌ها تاکنون، از تلاش برای احیای همه این واحد‌ها تا پایان امسال خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در جشنواره جهادگران علم و فناوری استان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم شناسایی و احصای واحد‌های راکد و فعال در استان اردبیل بوده که در این زمینه امسال برای احیای ۸۰ واحد تولیدی راکد برنامه‌ریزی شده است.

عبداللهی عابد افزود: از بین این ۸۰ واحد تولیدی، تاکنون ۵۳ واحد احیا شده و تلاش می‌شود تا پایان سال جاری تمام واحد‌های راکد قابل احیا به عرصه تولید و صنعت برگردند.

او بیان کرد: در زمینه اشتغال با توجه به نرخ بیکاری بالای ۱۵درصدی استان اردبیل در سرشماری سال ۱۳۹۵، نقشه راه اشتغال استان برای ۳ سال آتی، طی برگزاری نشست‌های مکرر و کارشناسی‌شده، تدوین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: در این نقشه راه، ۲ گام طراحی شده که گام اول ۲ سال و گام دوم ۳ سال است و جهت ایجاد فرصت شغلی برای حدود ۳۰ تا ۴۰هزار نفر برنامه‌ریزی انجام یافته است.

عبداللهی عابد گفت: با تأمین تسهیلات ۲۸۸میلیارد تومانی برای ۸ طرح دانش‌بنیان در حال اجرا، می‌توان برای ۶۸۰ نفر هم اشتغال‌زایی کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.