بارش باران و مه دید افقی در گردنه «قره‌بلاغ» مهاباد را کاهش داد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش باران و پدیده مه، دید افقی در گردنه «قره‌بلاغ» این شهرستان (محور مهاباد- بوکان) را کاهش داد و رانندگان مجبور شدند تا از چراغ مه شکن در این مسیر استفاده کنند.

رحمت نویدی نیا رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: تداوم بارش در شبانه‌روز گذشته باعث شده که دید افقی در دیگر محور‌های این شهرستان به ویژه گردنه‌ها کاهش پیدا کند و رانندگان باید با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان حرکت کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محور‌های مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد از مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خواست قبل از سفر به این شهرستان از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

نویدی نیا با اشاره به اینکه از ۱۵ آذر و با شروع طرح زمستانی راهداری، پنج راهدارخانه ثابت و ۲ راهدار خانه سیار در این شهرستان فعال می‌شود، افزود: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستا‌های کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی (گردنه زمزیران) و گردنه قره بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است و راهدارخانه دارلک (مسیر مهاباد ارومیه) نیز فعال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.