توافق بر سر آغاز گفتگو‌های امنیتی انگلیس با تایوان

قانونگذار ارشد انگلیسی گفت هیئت لندن در جریان دیدار این هفته با مقامات تایوان درباره همکاری‌های دفاعی و امنیتی بحث و گفتگو کرده اند.

انگلیس، مانند بسیاری از کشورها، هیچ روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد، اما با پیروی از سایر کشورهای غربی حمایت خود از این جزیره را در برابر چین افزایش داده است.

آلیسیا کرنز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس انگلیس، پس از دیدار با تسای اینگ ون، رئیس تایوان گفت: دیدارهایشان به چگونگی برقراری صلح و ثبات در هند و اقیانوس آرام متمرکز بوده و اینکه انگلیس چگونه می‌تواند به عنوان یک دموکراسی همکار برای رسیدن به این هدف ایفای نقش کند.

او گفت: در این دیدار‌ها درباره تهدیدات سایبری مشترک، اطلاعات نادرست و درگیری‌های دیرینه نظامی صحبت شده است.

در حالی که آمریکا مهمترین منبع خارجی تامین تسلیحات نظامی در تایوان است، شرکت‌های انگلیسی در توسعه ناوگان جدید زیردریایی‌های ساخت داخل تایوان همکاری داشته اند.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه گفت که دوران طلایی روابط با چین به پایان رسیده است چراکه چالش‌های سیستماتیک پکن با منافع و ارزش‌های لندن هر روز در حال افزایش است.

سفارت چین در لندن روز پنجشنبه سفر هیئت انگلیسی به تایوان را به عنوان مداخله در امور داخلی چین محکوم کرد. رئیس کمیته روابط خارجی مجلس انگلیس افزود که گفتگو مهم است و انتقاد سفیر چین از این سفر ناامید کننده است.

رئیس تایوان در دیدار با هیئت انگلیسی، از حمایت‌های لندن از تایوان به ویژه در زمینه درخواست برای حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان تشکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار