‌در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

قصه کتابی که پس از بیست سال نوشته شد

مکتب از مجموعه کتب به چاپ رسیده «مدرسه عشق» است که نویسنده آن پس از گذشت بیست سال از آشنایی با استاد علی محمدی دوست اقدام به نوشتن آن کرد.

مکتب هفتمین کتاب «مدرسه عشق» به نویسندگی محمد نوروزی فرسنگی است که بر اساس زندگی زنده یاد استاد علی محمدی دوست نوشته شده است.

زنده یاد علی محمدی دوست در این کتاب معروف به حاج آقا است که در زمان خود تنها برای کودکان پایه اول دبستان به تدریس می‌پرداخت.

کتاب مکتب در قالب ۲۴ فصل و ۲۰۵ صفحه به همراه عکس توسط محمد نوروزی فرسنگی نگاشته شده و سرانجام به چاپ رسیده است.

 محمد نوروزی فرسنگی نویسنده کتاب مکتب گفت: نوشتن کتاب مکتب حدودا در اوایل کرونا (سه سال پیش) شروع شد. برای این کتاب به مدت یک سال تحقیقات انجام شد و نگارش آن نزدیک به چهار ماه طول کشید؛ اما‌ این کتاب تا به صورت هنری به چاپ برسد روندی حدود یک سال را طی کرد.

نوروزی در پاسخ به این سوال که روند چاپ کتاب با سختی مواجه بود یا خیر گفت: برای چاپ این کتاب چند فصلی بود که من فکر نمی‌کردم اجازه چاپ داشته باشم؛ اما خداراشکر سرانجام این مطالب هم به چاپ رسید.

مکتب هفتمین کتاب مدرسه عشق

فصل سوز 

نوروزی در خصوص مباحثی کتاب مکتب که گمان نمی‌کرد به چاپ برسد توضیحاتی داد و گفت: یکی از فصل‌های این کتاب به اسم سوز است که درباره یکی از نزدیکان حاج آقا که قاری قرآن و یکی از شاگردان مذهبی انقلاب بوده، صحبت شده است. این فرد در بعد از انقلاب در گروهک‌های منافقین فعالیت داشته و بعد اعدام می‌شود.

جالب است که از قرائت قرآن ایشان حاج‌آقا بعد از مرگ ایشان استفاده می‌کردند. سوز فصل دردناکی بود و چون بعد سیاسی داشت فکر می‌کردم چاپ نشود و من هم سعی می‌کردم بی‌مهابا بنویسم که خداراشکر تلاش‌ها به ثمر رسید.

نوروزی از تعدادی از شخصیت‌های کتاب مکتب به نام‌های مصطفی دوست جوانی آقای محمدی دوست، آقای نیرزاده به نام کدخدا، ابوالفضل، میثم فردی که شهید شده است، سوسمار، میثم شخصیت شرور و دیگر افراد نام برد.

او در خصوص کتاب صوتی مکتب افزود: استودیو تولید کتاب صوتی ما خیلی برای ما زحمت کشیدند و روند تولید فایل صوتی این کتاب تنها سه روز طول کشید.  

زنده یاد علی محمدی دوست

آشنایی با استاد علی محمدی دوست

نوروزی در پاسخ به این سوال که چطور شد پس از بیست سال به نوشتن زندگی نامه استاد علی محمدی دوست روی آوردید، گفت: من حدود بیست سال پیش در مدرسه موتلفه معلم شدم و آن پیر مردی که من را به سمت صنف معلم‌ها برد، همراه حاج آقا بود که از ایشان تعریف می‌کرد. حاج آقا بعد از سه روز فوت کرد. من ایشان را ندیده بودم، ولی از تعاریف دیگران از ایشان طوری بود که انگار حاج آقا را کاملا می‌شناختم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار