رفع مشکل بیمه قالیبافان به کجا رسید؟

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت:بیمه قالیبافی داری یارانه زیادی است و پرداخت آن از سوی دولت، سنگین است. اما تلاش‌هایی برای افزایش سهم بیمه شده است.

آقای حسن میرزایی گفت:  از استقرار ۱۴ رایزن اقتصادی در ۱۴ نقطه دنیا برای حل مشکلات صادرات و بازاریابی فرش از سوی سازمان توسعه تجارت خبر داد و گفت: قرار است این تعداد تا پایان سال به ۲۵ رایزن افزایش پیدا کند. رایزن‌ها پل ارتباطی هستند و تجار می‌توانند از آن‌ها مشورت و کمک بگیرند.

او در ادامه در خصوص مشکلات بیمه قالیبافان گفت: بیمه قالیبافی داری یارانه زیادی است و پرداخت آن از سوی دولت، سنگین است. اما تلاش‌هایی برای افزایش سهم بیمه شده و در نهایت مقرر شد که برای حذف بیمه هر یک از قالیبافان باید تاییدیه کمیته سه محوری صنعت و معدن، اتحادیه‌ها و تامین اجتماعی تهیه شده باشد.تلاش می‌شود این موضوع در بودجه ۱۴۰۲ راه پیدا کند.

او با اشاره به اهمیت امنیت شغلی از طریق بیمه، از پیگیری این موضوع از سوی سازمان و وزارت صمت خبر داد و گفت: درباره تسهیلات هم تبصره ۱۶ بند الف ابلاغ شده به نظر می‌رسد با این موارد، بحث تسهیلات با سود ۴ درصد گنجانده شود. در این رابطه بعد از قطعی شدن موضوع، اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است گزارش تصویری ایسنا از قالیبافان در اوایل سال جاری حاکی از مشکلات این صنف در صدور بیمه تامین اجتماعی و قطع بیمه برخی از قالیبافان بود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار